Näta bort gädda ur tjärnen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Näta bort gädda ur tjärnen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av twinpower_feskarn Visa inlägg
    fy *** va förbannad jag blir!!!! NÄTFISKE ÄR DET SOM JAG HATAR MEST AV ALLT!!!!! det är ett sådant jävla djurplågeri så det är inte sant. Lägg ur en ryssja eller vad som helst om du nu måste ha bort dem. Du har aldrig tänkt på att all annan fisk också fastnar i nät??
    Ojdå! Titta vad jag råkade springa på i en tråd i ämnet "Hur hittar jag storfisken i vår lilla sjö?", kanske inte det mest kloka uttalandet av nån som anser att nätfiske är djurplågeri?

"då är det väl bättre med sarv eller någon annan större vitfisk pröva med hel död makrill det ska tydligen vara bra för den lyktar mycket. själv så kör jag bara med levande bete " Twinpower_feskarn 2009-05-13 20:12

http://www.fiskesnack.com/forum/show...nde#post449415

Kommentera

• Ursprungligen postat av micke.karl Visa inlägg
      Tackar för det
      Håller med om sportfenomenet, trodde att detta var ett forum för fiskare oavsett om man kallar sig fritidsfiskare, sportfiskare, fiskare eller nått annat men det verkar vara så att det är lite förnämt att vara så sportslig som möjligt. Träffade en gång en fransk "jägare" på en jakt som jag var med och arrangerade och han lät meddela att han inte skjöt på stillastående rådjur då detta inte var nån sport utan skulle han skjuta så skulle de allt springa så att de hade en chans att klara sig. Drar inga liknelser med sportfiskare överlag men i mina ögon så är det inte med automatik den som mest bevisar sin sportslighet som vinner mina sympatier.
      PS. Fransosen fick förresten sätta sig på första bästa plan hem.DS
      Detta forum är bara till för fiskare som inte dödar, skadar eller plågar fiskar, men bara så länge fiskarna inte är beten, för då räknas det inte som djurplågeri.
      Inte heller för nätfiskare eller yrkesfiskare, nog för att många av dom har lite speciella åsikter men dom har ju bara inte förstått att om man fångar all fisk med nät så tar dom slut, och tar dom slut så finns dom inte mer, men det kanske dom inte upptäcker.
      A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

• Nä det vore ju helt realitstiskt att dom inte märkte att fisken tog slut. Snygg ironi. All heder åt micke.karl som orkar fortsätta argumentera även om operation "utrotning" redan är avklarad. Tyvärr hann vi inte stoppa honom. NEEEEJJJ. All fisk i hela landet är slut. Bara att sälja utrustningen innan alla upptäckt det.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Guideline Visa inlägg
          Detta forum är bara till för fiskare som inte dödar, skadar eller plågar fiskar, men bara så länge fiskarna inte är beten, för då räknas det inte som djurplågeri.
          Inte heller för nätfiskare eller yrkesfiskare, nog för att många av dom har lite speciella åsikter men dom har ju bara inte förstått att om man fångar all fisk med nät så tar dom slut, och tar dom slut så finns dom inte mer, men det kanske dom inte upptäcker.
          Ska man inte riskera att döda, skada eller plåga fiskar så är mitt tips att man blir dykare och likt en fågelskådare far runt för att bara titta och kryssa för i listor vilka arter man har sett, kanske rent att ta ett undervattensfoto av dem med måttskala så man kan visa sina polare hur stor gös eller gädda man lyckades fota i helgen.
          Funderar på om jag som nöjjesfiskare (eller vad jag nu ska sätta för etikett på mig) drar upp några gäddor på sax och sen använder dem i min grävlingfälla som bete, blir detta att beteckna som sportfiske i så fall?

Kommentera

• Ursprungligen postat av Fiskarn0383 Visa inlägg
            Nä det vore ju helt realitstiskt att dom inte märkte att fisken tog slut. Snygg ironi. All heder åt micke.karl som orkar fortsätta argumentera även om operation "utrotning" redan är avklarad. Tyvärr hann vi inte stoppa honom. NEEEEJJJ. All fisk i hela landet är slut. Bara att sälja utrustningen innan alla upptäckt det.
            I just Mickes fall trodde bara alla, utom jag och några få till, att det skulle bli ett försök till utrotning, alla dom som läste HELA Mickes första inlägg visste att det aldrig var tal om utrotning utan bara en DECIMERING av dom största rovfiskarna.
            A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

• Ursprungligen postat av Fiskarn0383 Visa inlägg
              Nä det vore ju helt realitstiskt att dom inte märkte att fisken tog slut. Snygg ironi. All heder åt micke.karl som orkar fortsätta argumentera även om operation "utrotning" redan är avklarad. Tyvärr hann vi inte stoppa honom. NEEEEJJJ. All fisk i hela landet är slut. Bara att sälja utrustningen innan alla upptäckt det.
              Ja det verkar ju som om vissa tror att jag är den som kommer att utplåna all fisk från deras kära fiskevatten. Är ganska envis av mig och backar inte heller från att bli kritiserad eller ifrågasatt. Blir till o med glad när jag får nya infallsvinklar och på så sätt själv kan förändra mitt sätt att tänka och vara. I detta fallet har det dock till 95 % bestått av kommentarer som inte känns som annat än känslosvall hos författarna så tyvärr så är det inte så mycket som fastnat hos mig (finns dock en del kloka undantag som jag respekterar och tar intryck av).

Kommentera

• Jag tror inte det är känslosvall, det är någon önskan att vara nåt annat.Se saker på ett sätt som vissa tror för dom upp i Waltons himmel. Men med ålder och erfarenhet så kommer dessa människor att se saker på ett annat sätt .Att allt inte är svart eller vitt. Men en del blir aldrig vuxna.
                Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

• Ja tyvärr har jag varit utsatt för samma mob. Som vägrar läsa tidigare inlägg och i vissa fall läsa hela inläggen.Och om de gör det, läser de det tills de hittar på en egen historia av det du skrivit. Guideline är inte en av dessa. Han är helt OK därav mitt "snygg ironi". Han kallade sig själv Fritidsfiskare i en annan tråd vill jag minnas.

Kanske är dags att stänga tråden innan du blir utsatt för alltför jobbiga påhopp.
                  Senast ändrad av Fiskarn0383; 2010-06-06, 00:23.

Kommentera

• Har genomskådat Guideline som frände (eller åtminstonde inte fiende) för ett tag sedan och förstod ironin, spelade bara vidare på samma tråd. Påhoppen rör mig inte men det är intressant att se en del funderingar det väcker hos många så för min del så får tråden leva så länge den väcker nyttiga tankeställare och inte går överstyr när det gäller språk eller annat otyg, men då hoppar nog nån ansvarig in o klipper gissar jag.

Kommentera

• Varför ska allt vara sportsligt? Och fiske med nät djurplågeri? Knappast mer djurplågeri än fiske med levande bete som säkert väldigt många på detta forum använt/använder. Tycker det är dubbelmoral.
                      Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 025 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art