Göra en Cisco Kid Grundgående? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Göra en Cisco Kid Grundgående?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av xose Visa inlägg
    Tvivlar inte alls på din norske vän,det är verkligen imponerande att kunna rada upp gäddor i dessa storlekar,såg bara på teckningen på fisken att det var samma gädda på bilderna. Har själv tyvärr inte dragit så många i dom där viktklasserna och vill veta om dom kan äta upp sig så pass på så kort tid.
    Har du blandat ihop nån bild så ser det ju ut vara olika båtar han sitter i så det betyder ju återfångst vilket tyder på att han är försiktig med sina gäddor och hanterar dom varsamt.
    Hej Xose; Ja, vid närmare bildstudie är det tveklöst två olika båtar som de båda Gäddorna fångats i. Den ena båten är skrovlig invändigt och har sannolikt gelcoaten på utsidan. Den andra, betydligt större båten är slät invändigt. Det betyder också att fångsterna skett vid två tillfällen. Själv har jag inte tidigare tänkt på att jämföra bilderna på de två Gäddorna, men studerar man Gäddbilderna med lupp hittar man fler olikheter än att fångsterna gjordes i två olika båtar.

Idag kan jag nämna för dig att jag inte har blandat ihop två bilder utan jag har valt snygga bilder med riktiga MonsterGäddor bland de bilder Petter Stöttum skickat till mig.

Du skriver "Har själv tyvärr inte dragit så många i dom där viktklasserna" . Därför ser jag personligen fram emot att få se åtminstone några av dina bilder på Gäddor i Petter Stöttums viktklasser...
    Go for the Big Ones!

Old Firehand
    www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

Kommentera

Hej Xose; Ja, vid närmare bildstudie är det tveklöst två olika båtar som de båda Gäddorna fångats i. Den ena båten är skrovlig invändigt och har sannolikt gelcoaten på utsidan. Den andra, betydligt större båten är slät invändigt. Det betyder också att fångsterna skett vid två tillfällen. Själv har jag inte tidigare tänkt på att jämföra bilderna på de två Gäddorna, men studerar man Gäddbilderna med lupp hittar man fler olikheter än att fångsterna gjordes i två olika båtar.

Idag kan jag nämna för dig att jag inte har blandat ihop två bilder utan jag har valt snygga bilder med riktiga MonsterGäddor bland de bilder Petter Stöttum skickat till mig.

Du skriver "Har själv tyvärr inte dragit så många i dom där viktklasserna" . Därför ser jag personligen fram emot att få se åtminstone några av dina bilder på Gäddor i Petter Stöttums viktklasser...
      Go for the Big Ones!

Old Firehand
      www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!
      Hej OF
      Eftersom inga bilder har blandats ihop så har jag då fått svar att en gädda kan äta upp sig 3,3 kg under en månad på hösten. Fast det kan ju rent teoretiskt sett vara under nästan två månader om den är tagen i början av oktober första gången och i slutet av november andra gången eftersom inga datum är angivna.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
      64 svar
      15 383 visningar
      1 gilla
      Senaste inlägg .art
      av .art