Göra en Cisco Kid Grundgående? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Göra en Cisco Kid Grundgående?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Göra en Cisco Kid Grundgående?

Tjena!
    Diggar Cisco Kids gång grymt mkt, men de går helt enkelt för djupt. Kan man skuva loss skeden och böja till den i ex, skruvstäd? Någon som testat?

Vet att gången inte kommer bli densamme men vill helt enkelt ha den grundgående.

Markus
    sigpic

www.haavet.wordpress.com

Man kan böja dom för att justera djupgåendet!!

Kommentera

Precis..bara böja med handen, inga problem alls...Går att göra många gånger vid behov..

Kommentera

Precis som ovanstående redan sagt så är det bara att böja skeden med handen, du behöver inte skruva bort den från vobblern.
        Gör på samma sätt som med en gammal hederlig Hi-Lo.

Kommentera

Ursprungligen postat av Markusth Visa inlägg
          Tjena!
          Diggar Cisco Kids gång grymt mkt, men de går helt enkelt för djupt. Kan man skuva loss skeden och böja till den i ex, skruvstäd? Någon som testat?

Vet att gången inte kommer bli densamme men vill helt enkelt ha den grundgående.

Markus
          Hej Markus Thulin; Jag har Cisco Kid 600 som går på cirka 2,5 m djup när jag med tummarnas hjäp böjt ner hakskeden cirka 60 grader. Jag har också bytt ut de tunga, smidda galvkrokarna mot VMC BZ 7650 Nr 1/O och målat skedens ovan- och undersida med svart spritpenna på de mörkare wobblerna och röd spritpenna på de ljusare. Tro det om du vill eller inte, men jag har fiskat med "Musky Kid" 600 (som den hette då) sedan 1959. Det har kommit upp åtskilliga 15 kilo+ på Cisco Kid 600 och Cisco Kid 1800 i min båt sedan dess. Så här såg min svåger Nikolai Hammaris 15+ Gädda ut http://www.trumman.com/fisketips/galleri_12.htm som han fångade i Ormsundet, Mälaren en gång i tiden...

Här har du några riktiga Gäddmonster som min norske vän Petter Stöttum fångade förra året i oktober 2009 http://www.trumman.com/fisketips/galleri_45.htm och november 2009 http://www.trumman.com/fisketips/galleri_46.htm och november 2008 http://www.trumman.com/fisketips/galleri_44.htm ....
          Go for the Big Ones!

Old Firehand
          www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

Kommentera

Hej OF!
            Har bara en liten undran om gäddorna på bilderna på 13,12 kg och 16,4 kg. Det är samma gädda på bilderna men låter lite osannolikt att den ätit upp sig drygt 3 kg på en månad. Felskrivning eller? Kul med återfångster iaf

Kommentera

Ursprungligen postat av xose Visa inlägg
              Hej OF!
              Har bara en liten undran om gäddorna på bilderna på 13,12 kg och 16,4 kg. Det är samma gädda på bilderna men låter lite osannolikt att den ätit upp sig drygt 3 kg på en månad. Felskrivning eller? Kul med återfångster iaf

http://www.trumman.com/fisketips/galleri_45.htm
              Hej Xose; Jag har fått Gäddbilderna med fångsttider, vikter och beten angivna av Petter Stöttum nu i år 2010. Tyvärr var jag inte med vid fångsttillfällena och kan därför inte avgöra om det är samma Gädda på två av bilderna eller inte. Dessutom har jag inga skäl att ifrågasätta vad Petter Stöttum skrivit till mig.. Jag har ganska många bilder att välja bland på Stora Gäddor fångade av Petter Stöttum. Det kan kanske vara jag som blandat ihop bilderna, eftersom jag har åtskilliga bilder att välja bland. Å andra sidan är alla Petter Stöttums Gäddor, i många erfarna Gäddfiskares ögon verkligt imponerande monsterGäddor....
              Go for the Big Ones!

Old Firehand
              Senast ändrad av Old Firehand; 2010-05-20, 22:11.

Kommentera

Ursprungligen postat av xose Visa inlägg
                Hej OF!

http://www.trumman.com/fisketips/galleri_45.htm
                Den ser ju betydligt romstinnare ut på novemberbilden.
                har sjäv ingen aning om en 13 kgs kan gå upp 3 kilo de är nog en fråga vi får lägga över till gädd profesorn

Kommentera

är nog inga problem. Om en 5.7 kilos kan gå upp till 6.86 på 5 dagar kan en 13 kilos ta 3 kilo på en månad. Kan vara annat i buken än bara rom. Typ nån fet brax eller så.
                  http://mortasfiske.blogspot.com

Kommentera

Hej Xose; Jag har fått Gäddbilderna med fångsttider, vikter och beten angivna av Petter Stöttum nu i år 2010. Tyvärr var jag inte med vid fångsttillfällena och kan därför inte avgöra om det är samma Gädda på två av bilderna eller inte. Dessutom har jag inga skäl att ifrågasätta vad Petter Stöttum skrivit till mig.. Jag har ganska många bilder att välja bland på Stora Gäddor fångade av Petter Stöttum. Det kan kanske vara jag som blandat ihop bilderna, eftersom jag har åtskilliga bilder att välja bland. Å andra sidan är alla Petter Stöttums Gäddor, i många erfarna Gäddfiskares ögon verkligt imponerande monsterGäddor....
                    Go for the Big Ones!

Old Firehand
                    Tvivlar inte alls på din norske vän,det är verkligen imponerande att kunna rada upp gäddor i dessa storlekar,såg bara på teckningen på fisken att det var samma gädda på bilderna. Har själv tyvärr inte dragit så många i dom där viktklasserna och vill veta om dom kan äta upp sig så pass på så kort tid.
                    Har du blandat ihop nån bild så ser det ju ut vara olika båtar han sitter i så det betyder ju återfångst vilket tyder på att han är försiktig med sina gäddor och hanterar dom varsamt.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
                    7 svar
                    1 532 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
                    Startad av highfour, 2010-11-10, 13:34