gös - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

gös

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

På tal om gös

En riktig monstergös fiskades upp ur sjön amungen i hedemora i veckan, hela 11,3kg! 300gram från svenskt rekord om jag inte är ute och cycklar!!

Kommentera

Ursprungligen postat av V-jiggare Visa inlägg
      Den svenska avundsjukan är starkt rotad.
      Sen hade jag lite brådis när jag skrev första inlägget, men jag kan ju vara lite övertydlig nu istället så att även att du förstår.

Alla skriverier om storfångster på gös med V-jigg gör att den svenska avundsjukan visar sig.
      Fiskesättet kommer att förbjudas mer o mer av vattenägare,
      även icke vattenägare som inte klarar av att bedriva V-jiggning kommer att skrika om förbud o anklaga folk för trolling.
      Mao. den svenska avundsjukan.

Har brådis nu med,hinner inte förklara tydligare.
      Word!
      --AXL, DUFF, SLASH, STEVEN, IZZY-- IN MEMORY OF GUNS N' ROSES!

Kommentera

Ursprungligen postat av JE Visa inlägg
        En riktig monstergös fiskades upp ur sjön amungen i hedemora i veckan, hela 11,3kg! 300gram från svenskt rekord om jag inte är ute och cycklar!!
        Vilket monster!!!!! Det är bara att gratulera vederbörande
        Men ligger inte rekordet över 12kg??
        Jepp! kollade upp det.
        Gös 12,007 kg
        Sander lucioperca Hans Johansson, Norrköping Bråviken vid lilla Djurön, Östergötland Atomdraget 880530
        Hur som helst ett praktexemplar!!!!

Team Vraken
        http://team-vraken.zoomin.se/
        [FONT="Comic Sans MS"]Team Vraken
        http://www.team-vraken.blogspot.com/
        [/FONT]

Kommentera

Jag tror inte det hjälper att inte skriva eller visa upp den här typen av fångster. Är det kass för beståndet så lär ju vattenägare bli sura oavsett graden av uppmärksamhet. Klart guiden vill få publicitet för sin fångst, det är ju rätt rejält marknadsföringspang för pengen med en artikel i aftonbladet. Sen kan man ju ifrågasätta fisket mot lekfisk det är ju inte helt solklart att det är nåt bra om det bedrivs i större skala.

Det är ändå inte helt lätt, jag brukar tjuv-vj:a i mälaren och har nån enstaka gång fått ett 7-8 tal gösar men oftast kammar man noll, att sluta när det nappar bra är nåt jävulskt svårt. Även om man inte är guide och har marknadsföringsvärdet att räkna med...

Det står ju inte heller nåt i AB om var de fiskade, kan ju ha vart på nåt vatten där ägaren/förvaltaren är positivt inställd till den här typen av uppmärksamhet och istället ser det som positiv uppmärksamhet. Då skulle det kankse iof stått var det var nånstans

Jag tror gösen som kom upp i hedemora vägde 11.7 (kolla fiskenyheter.se)
          När drar vi?

Kommentera

Ett bra exempel på fiskevård är att kolla hur dom gör i Säffle,fiskeförbud under hela gösleken,du får inte ens doppa ett flöte i vattnet
            Jig-fishing är roligast.

Kommentera

Ursprungligen postat av LazziLax Visa inlägg
              Ett bra exempel på fiskevård är att kolla hur dom gör i Säffle,fiskeförbud under hela gösleken,du får inte ens doppa ett flöte i vattnet
              Ja och det vill vi ju alla eller????
              [/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av Team-Vraken Visa inlägg
                Ja och det vill vi ju alla eller????
                Det verkar inte så? Det var ju någon som tog en gös över 11kg,att döda kapitalfisk är en skam,räcker med kort och en vägning sedan friheten.Nästa år kanske den väger Svenska rekordet.
                Jig-fishing är roligast.

Kommentera

Ursprungligen postat av LazziLax Visa inlägg
                  Det verkar inte så? Det var ju någon som tog en gös över 11kg,att döda kapitalfisk är en skam,räcker med kort och en vägning sedan friheten.Nästa år kanske den väger Svenska rekordet.
                  Nu var jag ju sarkastisk om någon missförstod det, självklart ska väl alla få fiska när man vill men man behöver kanske inte rikta sig på de fiskar som leker för tillfället.
                  Sen kan man ju inte rå för vad som "hoppar på" det går ju att sätta tillbaks fisk.

Team vraken
                  http://team-vraken.zoomin.se/
                  [/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av pepp-robert Visa inlägg
                    Jag tror inte det hjälper att inte skriva eller visa upp den här typen av fångster. Är det kass för beståndet så lär ju vattenägare bli sura oavsett graden av uppmärksamhet. Klart guiden vill få publicitet för sin fångst, det är ju rätt rejält marknadsföringspang för pengen med en artikel i aftonbladet. Sen kan man ju ifrågasätta fisket mot lekfisk det är ju inte helt solklart att det är nåt bra om det bedrivs i större skala.

Det är ändå inte helt lätt, jag brukar tjuv-vj:a i mälaren och har nån enstaka gång fått ett 7-8 tal gösar men oftast kammar man noll, att sluta när det nappar bra är nåt jävulskt svårt. Även om man inte är guide och har marknadsföringsvärdet att räkna med...

Det står ju inte heller nåt i AB om var de fiskade, kan ju ha vart på nåt vatten där ägaren/förvaltaren är positivt inställd till den här typen av uppmärksamhet och istället ser det som positiv uppmärksamhet. Då skulle det kankse iof stått var det var nånstans

Jag tror gösen som kom upp i hedemora vägde 11.7 (kolla fiskenyheter.se)
                    du har helt rätt 11,7 var det. jag som var ute å cycklade

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 369 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art