gös - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

gös

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• gös

fiskar själv inte gös, men tänkte att andra har glädje att läsa detta

Finns ingen som har gläde av att läsa det där.
    Det blir bara mer förbud när folk läser sånt där.

Kommentera

Ursprungligen postat av V-jiggare Visa inlägg
      Man kan tolka ditt inlägg på många sätt?? tex. förbud att släppa tillbaka gösen? dom behöll ingen gös så jag förstår inte vad för förbud du syftar på? ingen skada har skett på gösbeståndet.Möjligen Svensk avundsjuka.
      Jig-fishing är roligast.

Kommentera

Haha....
        Det borde ju stå någonstans att hela artikeln är en annons för en fiskeguide.

Kommentera

Vertikaljiggning ftw !

Kommentera

Ursprungligen postat av LazziLax Visa inlägg
            Man kan tolka ditt inlägg på många sätt?? tex. förbud att släppa tillbaka gösen? dom behöll ingen gös så jag förstår inte vad för förbud du syftar på? ingen skada har skett på gösbeståndet.Möjligen Svensk avundsjuka.
            Den svenska avundsjukan är starkt rotad.
            Sen hade jag lite brådis när jag skrev första inlägget, men jag kan ju vara lite övertydlig nu istället så att även att du förstår.

Alla skriverier om storfångster på gös med V-jigg gör att den svenska avundsjukan visar sig.
            Fiskesättet kommer att förbjudas mer o mer av vattenägare,
            även icke vattenägare som inte klarar av att bedriva V-jiggning kommer att skrika om förbud o anklaga folk för trolling.
            Mao. den svenska avundsjukan.

Har brådis nu med,hinner inte förklara tydligare.

Kommentera

Ursprungligen postat av V-jiggare Visa inlägg
              Det borde det bli. Är man proffsguide och föser den franska noblessen i gösens lekområde så ska man inte jobba med sportfiske.
              De flesta sportfiskare skriker högt åt ex. bulefisket i sundet men det tydligen går bra när det gäller andra arter och andra ställen. Dubbelmoral i kubik.
              sigpic

Kommentera

måste göra ett inlägg här tyvär. regaerar lite på det här med verticalfiske, är det bättre med dom som fiskar med flötmete under leken då?
                visst, hittar man ett stort stim med lekgös kan fisket vara outstanding men kan förstöra en hel del! men vafan det gäller ju allt fiske då...
                alla pimpelgubbar då? dom drar fan mer gös än vad verticalfiskarna gör under leken.

ska fiske förbjudas helt under lek då kanske?
                flötmete
                pimpel
                verticalfiske m.m.
                allt det där kan ju vara helt suveränt om man verkligen hittar fisken!

Jag vertikalfiskar ja. försvarar inte det fiskesättet men är lite fundersam på er som tycker att det är typ fusk.

det är mina synpunkter på detta, inga klagomål på nån eller nått bara mina synpunkter

// skitfiske på er
                http://www.facebook.com/?ref=home#!/...92370454140863

Kommentera

Ursprungligen postat av mr.zonker Visa inlägg
                  måste göra ett inlägg här tyvär. regaerar lite på det här med verticalfiske, är det bättre med dom som fiskar med flötmete under leken då?
                  visst, hittar man ett stort stim med lekgös kan fisket vara outstanding men kan förstöra en hel del! men vafan det gäller ju allt fiske då...
                  alla pimpelgubbar då? dom drar fan mer gös än vad verticalfiskarna gör under leken.

ska fiske förbjudas helt under lek då kanske?
                  flötmete
                  pimpel
                  verticalfiske m.m.
                  allt det där kan ju vara helt suveränt om man verkligen hittar fisken!

Jag vertikalfiskar ja. försvarar inte det fiskesättet men är lite fundersam på er som tycker att det är typ fusk.

det är mina synpunkter på detta, inga klagomål på nån eller nått bara mina synpunkter

// skitfiske på er
                  Det handlar ju inte om vilket fiskesätt man använder. Det är naturligtvis upp till var och en. Men vi sportfiskare måste nog ta en titt på oss själva ibland och idka någon sorts självrannsakan. Att fiska på lekplatser mitt i lektid är inte juste mot fisken och det är tillhör inte det som vi sportfiskare ska syssla med. Det ska naturligtvis finnas fredningsområden och fredningstider för alla arter i ett vatten, så de får sköta sin fortplantning ifred. Det är inte trovärdigt att sitta på höga hästar när det gäller fiskevård och sen blunda för gamla och okunniga förhållningssätt. Det håller ju inte.
                  Men det är bara åsikt.
                  sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av LazziLax Visa inlägg
                    Det framkom inte i artikeln hur fisken såg ut men jag är helt övertygad om att flertalet var kolsvarta hanar.
                    Vj är effektivt men under leken fungerar vad som helst.
                    Dom hugger på vad som helst som kommer för nära boet, mao kvittar det om man vj, trollar eller spinnfiskar.
                    Om man aktivt fiskar på Gösens lekplatser skadar man reproduktionen på så sätt att Göshanen som står och vaktar ynglen dras bort från boet och på så sätt blir ynglen oskyddade.
                    Det behövs ingen raketforskare för att förstå detta.
                    Vattenägarna som läser artikeln kommer att "resa ragg" direkt och vi får ett problem liknande trollingen som är förbjuden på vissa ställen.
                    Skulle man hamna på en sådan plats märker man det ganska snart för det hugger hela tiden och då bör man ju givetvis lämna dem ifred,
                    En guide har väl troligen utrustning och erfarenhet att utläsa hurvida det kan va en lekplats eller inte långt innan det hugger, det syns nämnligen på ekolodet vilken bottenstruktur det är och han vet säkert var Gösen leker.
                    Det är bara att gratulera till ett bra fiske men skriv inte om det i tidningarna, det väcker ont blod och skadar sportfiskets rykte.
                    Och vill han ha sitt jobb kvar borde han förstå varför Gösen är fredad under leken i många vatten.

Team Vraken
                    http://team-vraken.zoomin.se/
                    [FONT="Comic Sans MS"]Team Vraken
                    http://www.team-vraken.blogspot.com/
                    [/FONT]

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35