Flugkast - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flugkast

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Flugkast

Hej, jag har ett problem, och vet inte vad som är fel. När jag ska kasta överhandskast så laddar ja på i ett sista bakkast, när jag sen ska skjuta ut linan så känns de som linan nästan stannar, de skjuter ingenting. Den lägger sig i en hög på ytan,fast den har tillräckligt med fart. Vad är det för fel? Förra säsongen upplevde jag aldrig detta men iår så går de inte längre bra att kasta.

Hm... Svårt att veta utan att ha sett dig kasta. Men jag har ett par teorier:

1. Dåligt framkast kan ofta bero på dåligt bakkast. Om inte bakkastet är bra kommer man inte kunna skjuta linan utan den hamnar bara i en klump. Tänk på att inte använda handleden så mycket när du kastar och att inte gå för långt bak med spöet. Stanna bakkastet ganska tidigt.

2. Du kanske har för lång lina. Då har du kanske inte tillräkligt mycket kraft för att kunna kasta den. Prova att ha lite kortare lina innan du skjuter.

Jag vet inte om detta var till någon stor hjälp, men jag skickar gärna fler tips om du vill.
    Senast ändrad av Filip_the_on; 2010-05-16, 11:56.

Kommentera

tänk på att aldrig ta i för hårt när du kastar.. gör så korta och försiktiga rörelser som går så ska de nog gå vägen tror jag :P

hjälpte inget av de där får du helt enkelt ställa dig på gräsmattan o träna :P

Kommentera

Jag tror det har lossnat igen, efter flera timmar på gräsmattan sträcker linan och jag kommer tom längre än förra året! Jag tror att felet var att jag hade typ 0.5m för mycket lina ute innan ja "sköt", jag orkade inte hålla upp den.

Kommentera

Btw, Filip, va de inte du som hade vart på Kirunalägret?:P

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
          64 svar
          15 296 visningar
          1 gilla