ont i handleden vid jerk - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ont i handleden vid jerk

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Gå in på apoteket och fråga efter handledsskydd dom har 2 olika modeller, har fixat en model själv, väldigt skönt för handleden kostar 100-150 har ja för mig..

Kommentera

Ursprungligen postat av lennieboi Visa inlägg
      får så satans ont i handleden när jag fiskar ngn annan som känner av detta ??
      Hej Lennie Strinnvik; Du får köpa en kungsfjäder (Atlet) att träna med för att bygga upp muskulaturen i handleder, underarmar, bicepts, bröst och skuldror. På så sätt blir du både starkare, får en betydligt bättre hållning och jerkfisket blir en angenäm lek.

Böj ihop fjädern 70 gånger nerifrån och upp innan du rakar dig på morgonen. Böj sedan ihop fjädern 70 gånger uppifrån och ner innan du borstar tänderna. När du fått tänderna rena och släta kan du böja ihop kungsfjädern 70 gånger nerifrån och upp igen.

Efter ett halvårs träning ser och känner du att din styrka har fördubblats mot innan du började att träna. Själv tränade jag med barr, räcke och romerska ringar när jag var ung gymnast på 1950- och 1960-talet.

Om du är stark för övrigt och bara ska stärka och träna handlederna kan du ha en 5- eller 7-kiloshantel med en kraftig, lång lina lindad runt hantelgreppet mellan vikterna. Därefter kan du knyta fast linändan vid ett 30 mm runt träskaft. Stå på en bro, ett räcke eller övervåningen i ett hus och låt hanteln långsamt snurra runt till knuten längst in så att hanteln hänger med sträckt lina 2-4 m rakt ner under träskaftet. Sedan kan du omväxlande med vänster och höger hand vrida träskaftet mot dig tills hanteln nuddar dina händer. Upprepa proceduren till att börja med 10 gånger i följd varje dag. Sedan kan du öka på antalet för varje vecka som går.

Idag, när jag nu om några år är 80 , kör jag med tre gånger 100 armhävningar samt tre gånger 70 ihopböjningar med kungsfjädern varje morgon. Det är för att jag snabbt ska kunna pressa in Gäddor, Laxar och Öringar till båten under tävlingar.
      Go for the Big Ones!

Old Firehand
      www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!
      Senast ändrad av Old Firehand; 2010-05-14, 13:55.

Kommentera

Ursprungligen postat av v_skogh Visa inlägg
        Va, har inte alla Jerkat sedan tidiga tonåren.
        Många års träning borde avhjälpa problemen
        Hej Viktor Skog; Skämtare där! Själv var jag en bra bit över 40 år när jag år 1982 fick lära mig jerkfiska efter Gädda och Muskie av muskieproffsen Babe Winkelman och Don Purch i Leech Lake, Minnesota, USA. Sedan dess har jag tränat hårt varje år med Suick Thrillers, Bobby Baits och nu Bomber Jerk "Herky Jerky" för kunna besöka Leech Lake igen och visa vad jag lärt mig....
        Go for the Big Ones!

Old Firehand
        www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
        14 svar
        3 123 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg uditsen
        av uditsen