Vad tycker ni om att ca 2300 människor inom fisket och beredningsindustrin blir berörda (arbetslösa) när fiskeriverket startar torskfiskestoppet?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Torskfiske=arbetslöshet?
Collapse
X
-
Torskfiske=arbetslöshet?
Taggar: Ingen
-
hmmm.det där är ju faktiskt inte så j***a svårt för min del eftersom jag har barn och hmmm.har börjat tänka lite annorlunda gentemot innan kanske ,eller iallafall på ett annat sätt.
Jag tycker att mina barn och alla andras för den delen,nästa generation helt enkelt(ursäkta inlägget görs efter en lååång bar runda) ska fanimig få uppleva natur och miljö helt oförstört och naturligtvis oxå fisk och fiske,
so what att så och så många blir arbetslösa?
tror faktiskt att dom har viss förståelse,jag vet att jag hade haft det iallafall.
Man kan fan inte alltid tänka *pengar* även om många gör det,.
Givetvis så borde staten kompensrera detta på ngt vis med tanke på löner och uteblivna inkomster.
Att man blir arbetslös är ju inget roligt,men är det för en "god sak" så kan man iallafall ha det i åtanke.
Jaja-nu skall jag inte skriva mer inlägg med tanke på nykterhetsgrad,.
-
Att bli arbetslös är inte alltid så kul, är arbetslös själv. Men det är ju för en god saks skull och det måste man förstå.
Men jag tycker att vi borde sträva efter ett fullständigt stopp av torskfisket i östersjön. Att bara sverige slutar att fiska spelar inte så stor roll.
Men givetvis tycker jag att fiskarna ska bli kompenserade.
Kommentera
-
Statens problem..
Jo jag håller med er fullständigt..pengar styr levnadssättet och samhället idag ocj det är sorgligt. naturligtvis måste ju staten ersätta deras uteblivna inkomster på något sätt. Många av dom har ju säkert familjer dom med.
Att Sverige slutar att fiska torsk bidrar ju till en stor del, men som sagt detta kommer nog att beprövas i andra länder också.
Stoppar man inte utfiskandet, så kommer moder natur att slå tillbaka på något sätt...
//JImmy
Kommentera
-
Originally posted by yoxler
Att bli arbetslös är inte alltid så kul, är arbetslös själv. Men det är ju för en god saks skull och det måste man förstå.
Men jag tycker att vi borde sträva efter ett fullständigt stopp av torskfisket i östersjön. Att bara sverige slutar att fiska spelar inte så stor roll.
Men givetvis tycker jag att fiskarna ska bli kompenserade.
Jag vill också att mina barn (har inga än) och barn barn skall ha en orörd och fin natur!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 063 visningar
1 gilla
|