Håller dessa spöhållare? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Håller dessa spöhållare?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Det är onekligen intressant hur man budgeterar, man kan köpa rullar och spön för xx antal tusenlappar men tillbehör och linor ska vara så billigt som möjligt.
    Varför inte köpa billigare rullar och spön som ändå slits ganska lite och satsa på tillbehör som kommer att hålla när det väl behövs...
    A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

Jag har prövat de spöhållarna och jag tycker de är skit. Kanske funkar vid Ul-fiske men inte annars.

Själv har jag portabla spöhållare av märket "Down-East Sportscraft". Kolla här

Jag kör modellen som heter "salty" med dubbla tvingar. Dessa pallar för i princip allt och har dessutom quick-release funktion.

Annars är ju budget alternativet att köpa en spöhållare som man fäster i en planka och sedan fäster man den i båten med två vanliga skruvtvingar.
      Den som har mest prylar när han dör vinner

Kommentera

Ursprungligen postat av Guideline Visa inlägg
        Det är onekligen intressant hur man budgeterar, man kan köpa rullar och spön för xx antal tusenlappar men tillbehör och linor ska vara så billigt som möjligt.
        Varför inte köpa billigare rullar och spön som ändå slits ganska lite och satsa på tillbehör som kommer att hålla när det väl behövs...
        Visst har du delvis rätt i det, linor satsar jag dock på kvalité.
        Men man får prioritera, skulle gärna lägga mer pengar på tillbehör, men
        frugan skulle nog inte uppskatta det, har svårt nog att motivera nya inköp.
        Vet inte hur många gånger jag hört.
        "tänk om jag fick lägga lika mkt pengar på kläder som du lägger på fiskegrejjor"
        Har inte så mycket att sätta emot det =D

Kommentera

Gör som föreslås ovan - köp budgethållare och fäst på en planka som du sedan fäster med tving mot relingen.

Se bara till att hållarna du köper har genomgående bult inuti tappen som går ner i fästet. Önskas extra säkerhet - använd säkerhetslina.
          Dessa håller för spö-lina-bete trolling och kuusamoparavaner men inte för tyngre paravaner (i alla fall inte någon längre tid).

Plasthållare utan genomgående bult går bort - UV-känslig plast... plupp!

Kommentera

Tack

Tack för alla svar.
            Då kommer jag att tillverka en egen konstruktion som håller för det mesta.
            Finns det inget bra, lätt och billigt alternativ så får man ju göra det själv istället.

Då skippar jag dom som tråden handlar om, synd, trodde verkligen dom skulle var hyfsade, men d ska användas till gös/gädda m.m och det verkar dom inte palla för.
            Klubbens sida

Kommentera

Lmp

Ursprungligen postat av MartinO Visa inlägg
              Jag tycker dom är riktigt dåliga. Ska du ha dom enbart för transport så fine, men för trolling t.ex. så köp spöhållare med riktigt fäste. Skippa Danicas 3-pack, viker sig också om du får ett bättre hugg, då är Biltemas bättre.
              Är det en permanent lösning så satsa på lite bättre hållare, ex. Normark De Luxe.
              Olssons Fiske säljer dom för 379kr/st om du köper 2.
              Jag köpte mina på http://www.lorentsmarin.se/. Där kan man få dom i flerafärger och det var billigt också! Använt dom hårt i en säsong och dom ser fortfarande helt nya ut!

Kommentera

Lmp

Ursprungligen postat av teamtoth Visa inlägg
                Tack för alla svar.
                Då kommer jag att tillverka en egen konstruktion som håller för det mesta.
                Finns det inget bra, lätt och billigt alternativ så får man ju göra det själv istället.

Då skippar jag dom som tråden handlar om, synd, trodde verkligen dom skulle var hyfsade, men d ska användas till gös/gädda m.m och det verkar dom inte palla för.
                Köp spöhållare av LMP! Dom håller garanterat för allt fiske. Aluminium med genomgående rostfri bult!

Kommentera

går det inte att köpa dyra spöhållare och sätta fast dem på en tving eller liknande? man kan väl använda fantasin lite??
                  [FONT="Lucida Console"]Fishermanblood flows in my veins![/FONT]

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                  64 svar
                  15 021 visningar
                  1 gilla
                  Senaste inlägg .art
                  av .art