Håller dessa spöhållare? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Håller dessa spöhållare?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Håller dessa spöhållare?

Någon som provat dessa spöhållare?

http://regalsportfiske.se/visa_produ...d=2245&lang=sv

Håller dom? Ser ut som dom kommer vika sig åt sidan med tanke på att det bara är en såpass liten kontaktyta...
    Klubbens sida

Precis som du trodde så viker dom sig. Men om man nödvändigtvis måste använda dom rekommenderar jag att en säkerhetslina fästs i spö och rulle
    Senast ändrad av Guest; 2010-05-09, 04:30.

Kommentera

Jag tycker dom är riktigt dåliga. Ska du ha dom enbart för transport så fine, men för trolling t.ex. så köp spöhållare med riktigt fäste. Skippa Danicas 3-pack, viker sig också om du får ett bättre hugg, då är Biltemas bättre.
      Är det en permanent lösning så satsa på lite bättre hållare, ex. Normark De Luxe.
      Olssons Fiske säljer dom för 379kr/st om du köper 2.

Kommentera

Jag har sådana till V-jigg och duger bra,ska du ha till tyngre trolling ?? så är det inte att rekommendera.
        Senast ändrad av LazziLax; 2010-05-09, 12:11.
        Jig-fishing är roligast.

Kommentera

Ursprungligen postat av MartinO Visa inlägg
          Jag tycker dom är riktigt dåliga. Ska du ha dom enbart för transport så fine, men för trolling t.ex. så köp spöhållare med riktigt fäste. Skippa Danicas 3-pack, viker sig också om du får ett bättre hugg, då är Biltemas bättre.
          Är det en permanent lösning så satsa på lite bättre hållare, ex. Normark De Luxe.
          Olssons Fiske säljer dom för 379kr/st om du köper 2.
          Jag har funderat på o handla sånna för att släpa små wobblers efter roddbåten vid jakt på abborre, och även regnbåge tror du de pallar med det, eller viker dom sig för det med tror du?
          De är ju så billiga och enkla att flytta mellan båtarna som gjort att ja funderar på dom.
          //Mvh Robban

Kommentera

Brorsan köpte 2 berkley spöhållare med bajonett fäste. Sen földe det med både skruvfäste o klämfäste. Den går även att ställa i olika vinklar både vågrätt o lodrätt. Sen i själva hållaren är det någon stång som e böjd som man lägger i spöt så fälls stången över. Ska man ta bort spöt lyfter man bara upp det.
            Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Jaja då får man kanske leta andra lösningar.
              Jag var ute efter små portabla smidiga hållare, förflyttar mig mycket runt sjöar med många olika båtar.

Kanske rent av får tillverka egna patentlösningar om ingen har några andra att rekomendera?

Dom där från Berkley, vad heter dom, vet du det? Alt vet du var han köpt dom?
              Klubbens sida

Kommentera

Ursprungligen postat av teamtoth Visa inlägg
                Någon som provat dessa spöhållare?

http://regalsportfiske.se/visa_produ...d=2245&lang=sv

Håller dom? Ser ut som dom kommer vika sig åt sidan med tanke på att det bara är en såpass liten kontaktyta...
                Hej Peter H.; Jag rekommenderar dig att strunta i ovan nämnda spöhållare om du inte ska använda dem till vanliga metspön.

Har du dyra multirullar och fina trollingspön som du är rädd om finns det bara ett märke inom spöhållare du kan lita på i nästan alla situationer. Det är Scotty och spöhållarna du bör köpa heter Scotty 240 Striker inkl. 241 & 242. Även dessa kan du köpa av Jimmy Johansson och Stephan Wegnelius hos Regal Sportfiske i Vårby: http://regalmarin.shopsystem.nu/group.asp?group=122. Det står "för närvarande slut" på Regals sida, men ring och fråga när de får hem nya.
                Go for the Big Ones!
                Old Firehand
                www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

Kommentera

Tvärtemot alla andra påstår jag att trådskaparens spöhållare fungerar utmärkt
                  till abborr- och regnbågsfiske. Tyngre trollingfiske skulle inte jag heller använda
                  dem till, men till dragrodd efter abborre och regnbåge duger de som sagt.
                  Fördelen är ju att de är lätta att ta med sig från båt till båt tex vid P&T fiske.
                  Har själv ett par sådana till sporadiskt trollingfiske och har hittills inte haft
                  några problem.

Kommentera

finns där någon liknande spöhållar som fungerar till gädd trolling. va själv sugen på o köpa dom tills ja läste denna tråden.. iomed ja bara hyr båtar så e de inte så populärt o ta me borrmaskinen o börja borra i andras båtar:P
                    o man vill ju inte riskerar att få hoppa i efter sina ambor i januari precis:P

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 021 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art