Bästa sättet på Asp? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bästa sättet på Asp?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bästa sättet på Asp?

med spö och drag. vilket är bäst, spinnare? wobbler? poppers?
    "Man kan aldrig njuta och få fisk samtidigt" -Okänd
    Följ mitt fiske: http://tubbesmete.wordpress.com

Aspen tar ju på allting men det jag fått mest och störst på är ett silvergrönt laxtrollingsskeddrag som jag inte har kvar längre.., fått några fina på jigg också, men det absolut roligaste sättet enligt mig är ju helt klart popper!!

Kommentera

Skeddrag, Spinnare och Jigg, I Polen där beståndet är hyfsat stort kör de oftast med jiggar typ worm eller vanliga relax. Skeddrag och spinnare fungerar ypperligt det med, lite större modeller typ 14-20 g. Det är ifl det jag kan dela med mig av.
      sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Falufiskarn
        För att fånga en asp tager du en sjö. Du gör ett vattenkraftverk i inloppet, stänger av allt vatten, och sjön blir tom på vatten. Sen tager du ett par stövlar, går ut i den tomma sjön och söker upp en fin asp, tar den och lägger i en hink. Sedan öppnar du inloppet, fyller sjön på vatten igen och tar kort på aspen med den fina sjön i bakgrunden (obs: ta ej med alla andra döda fiskar som flyter omkring på kortet), sen kör du catch and release på aspen och går därifrån!
        Varför skulle han göra det? Försökte du vara rolig där? eller är det jag som har dålig humör.
        sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av ZanderAngler Visa inlägg
          Varför skulle han göra det? Försökte du vara rolig där? eller är det jag som har dålig humör.
          är nog inget fel på din humor däremot har jag faktiskt funderat på den tanken flera gånger, om hur jävla många rekordfiskar man borde hitta om man sög upp allt vatten i något stort fiskevatten som tex Vättern, och sen tralla runt och bara leta, skulle bli en del nya PBn hehe.

Kommentera

Ibland funderar jag på hur stora fiskar det egentligen finns i de vatten där man rör sig som man aldrig "ser" skymten av.
            http://fiskedanko.blogspot.com/

Kommentera

jag tror ändå på spö och drag, det känns rätt för mig och mot fisken! tack för tipsen
              "Man kan aldrig njuta och få fisk samtidigt" -Okänd
              Följ mitt fiske: http://tubbesmete.wordpress.com

Kommentera

Kan ju vara bra att tillägga detta åxå (taget från fiskeriverkets hemsida)

Fiskeförbud och andra åtgärder
                Fiskeförbud efter asp råder från och med den 1 april till och med den 31 maj i alla Vänerns, Mälarens och Hjälmarens tillrinnande vattendrag. Förbudet räcker inte för att uppnå gynnsam bevarandestatus, utan ytterligare åtgärder behövs för att trygga överlevnaden på sikt.

Kommentera

Fiskeförbud menas att man inte får döda den,om du fiskar och råkar få en Asp,skär du av linan och låter fisken simma med draget???låter korkat eller hur.
                  Jig-fishing är roligast.

Kommentera

Ursprungligen postat av LazziLax Visa inlägg
                    Fiskeförbud menas att man inte får döda den,om du fiskar och råkar få en Asp,skär du av linan och låter fisken simma med draget???låter korkat eller hur.
                    Korkat var ordet sa Bull. Med lite mer korkade handlingar så kan man ju absolut fiska sönder aspbeståndet också!
                    Med fiskeförbud så menas just det men visst kan man spela allan när man står och fiskar... Dock skulle det inte funka på mig när jag bedriver tillsyn!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 022 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art