Har det gått så långt att man kan från en bil hoppa ut och näst intill på 100m håll börja ropa glopord??
Var nere och metade gädda så som jag gjort dom senaste 10 åren, i samma å, på samma ställe ungefär vid samma tid på året.
Det som hände förra året var att fiskpinnen tog över arrendet på övrresträckan på denna å. (de i kalmar regionen vet vilken å jag menar).
Innebär att enbart folk med tillstånd får fiska en viss sträcka och sträckan nedom gränsen till kusten är fri för all om man brukar C&R på gädda abbore och id.
Vilket jag tycker är super bra, men detta skall väl inte innebära att:
Jag åkte o fiskade med en ungdom från jobbet och när vi runt 8:de gäddan får en maddam som sväljer sarven hel utan att tugga och drag iväg nedströms. Lyckas landa henne med omsorg matta m.m.
Så när jag står och skall föröka kroka loss krokarna så tvärbromsar en bil vid vägen.
En rödbil och en yngling studsar ut iförd en rutig hiphop keps.
Börjar skrika till oss,
1. Ni skall väl inte döda gäddan.
2. Ni har väl läs skylltarna.
3. Ni använder väl hullingslöst.
4. Försöker därefter ståendes bakom bilen i samma norchalanta och bitska ton berätta hur man skall göra...
Jag blev ganska irriterad av detta uppförandet.
Ropar tillbaka: Jag vet vad jag gör.....
Han hoppar därefter in i bilen och åker vidare, istället för att hoppa över staketet skita ner sina *min tanke* vit nya vår skor...
Tog ytterligare 10 gäddor på mina 2 timmars fiske under arbetstid.
Alla simmar vidare och äro oskaddade...
Är detta ett ok betende att uppvissa mot andra fiskare, tänk om det hade varit en annabola pumpad kille han skrek mot, undra vad som hänt, det var kanske därför han tog skydd bakom sin bil och inte vågade komma ner och prata som normala mäniskor brukligt gör..
Som jag gör när jag gör mina rundor som tillsyningsman....
Jag började nog fiska innan denne lille kile inte äns var torr bakom öronen.
Var nere och metade gädda så som jag gjort dom senaste 10 åren, i samma å, på samma ställe ungefär vid samma tid på året.
Det som hände förra året var att fiskpinnen tog över arrendet på övrresträckan på denna å. (de i kalmar regionen vet vilken å jag menar).
Innebär att enbart folk med tillstånd får fiska en viss sträcka och sträckan nedom gränsen till kusten är fri för all om man brukar C&R på gädda abbore och id.
Vilket jag tycker är super bra, men detta skall väl inte innebära att:
Jag åkte o fiskade med en ungdom från jobbet och när vi runt 8:de gäddan får en maddam som sväljer sarven hel utan att tugga och drag iväg nedströms. Lyckas landa henne med omsorg matta m.m.
Så när jag står och skall föröka kroka loss krokarna så tvärbromsar en bil vid vägen.
En rödbil och en yngling studsar ut iförd en rutig hiphop keps.
Börjar skrika till oss,
1. Ni skall väl inte döda gäddan.
2. Ni har väl läs skylltarna.
3. Ni använder väl hullingslöst.
4. Försöker därefter ståendes bakom bilen i samma norchalanta och bitska ton berätta hur man skall göra...
Jag blev ganska irriterad av detta uppförandet.
Ropar tillbaka: Jag vet vad jag gör.....
Han hoppar därefter in i bilen och åker vidare, istället för att hoppa över staketet skita ner sina *min tanke* vit nya vår skor...
Tog ytterligare 10 gäddor på mina 2 timmars fiske under arbetstid.
Alla simmar vidare och äro oskaddade...
Är detta ett ok betende att uppvissa mot andra fiskare, tänk om det hade varit en annabola pumpad kille han skrek mot, undra vad som hänt, det var kanske därför han tog skydd bakom sin bil och inte vågade komma ner och prata som normala mäniskor brukligt gör..
Som jag gör när jag gör mina rundor som tillsyningsman....
Jag började nog fiska innan denne lille kile inte äns var torr bakom öronen.
Kommentera