ta med spöna utomlands - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ta med spöna utomlands

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• ta med spöna utomlands

ja ska flytta till USA i några månader, och utan spöna kommer jag inte att överleva.

hur tar jag dom lättast med mig?
    borde väl funka att posta dom till sig själv, men jag tänkte höra om någon har några bra/dåiga erfarenheter som kan ge mig lite tips.

Skulle nog inte posta dem till mig själv faktiskt. Säkrat skulle det kännas för mig att ta med dem på flyget i spötuber som du buntar ihop beroende på antal spön och skickar som specialbagage. Tror inte det blir någon direkt överdriven kostnad faktiskt och du vet var du har dem då med!

Kommentera

Kolla med det flygbolag du ska åka med, de har all information!!

De flesta flygbolag har det som specialbagage som du betalar en summa för, vissa räknar den totala vikten på bagaget. Blir det över 20 kg ihop kan du räkna med en saftig kostnad/kg övervikt. Qatar airways tog en summa på ca 470 kr/ kg övervikt. Norvegian kostade 127 kr för specialbagage och SAS ingenting inrikes.

Alternativet är att uppgradera och köpa nya fräscha spön där!!

M
      Mats Söderholm

0702300493 eller mats@umeafishing.se

umeafishing.se

PB: Gädda 16580g (jerk) 16100g (ismete) Abborre 1380g

Kommentera

jo, blir det inte krångligt att ha special bagage när man byter flyg och därmed också flygbolag?
        asså tex, sas till london och sen united airlines från london till san francisco?

Kommentera

skicka dem med ett fraktbolag det e inte dyrare än att köpa nytt plus att du e försäkrad genom fraktbolagen så om ngt skulle hända så e det bara att casha in ....ler

Kommentera

Skulle köpt nya over there. Förvisso ställs du inför samma problem när du ska hem men då tar du dem enkelt och smidigt med specialbagage allt skickar hem dem till föräldrar/vänner.

Kommentera

Bra ide att köpa nya! Det är kul när man handlar i dollars. Annars har jag flugit från USA med spön själv och checka in det som specialbagage och det kosta ingenting. Det brukar inte göra det. Det lustiga är att när jag flög inrikes i USA var det ok att ha det som handbagage.
              Läs rapporter och reflektioner kring havsöringsfiske längs sydkusten!

http://salmotruttasyd.blogspot.com/

Kommentera

jo, problemet är väl bara att dom inte har så stort utbud på meteprylar, så priserna är inte riktigt så lågt som det är med tex spinngrejer, tvärtom är det ganska dyrt.

men ja vet inte, får kolla runt lite och se om jag hittar något i nån butik kanske..
                annars så blir det nog specialbagage, priserna för frakten var allt i det grövsta laget..

Kommentera

Ursprungligen postat av wobiiin Visa inlägg
                  jo, blir det inte krångligt att ha special bagage när man byter flyg och därmed också flygbolag?
                  asså tex, sas till london och sen united airlines från london till san francisco?
                  Det beror lite på, kolla om bägge bolagen ingår i Star alliance så kanske det fungerar att skicka dem direkt?.

Trevlig resa och håll i plånboken, det kan bli många "måste/ska ha köp"

M
                  Mats Söderholm

0702300493 eller mats@umeafishing.se

umeafishing.se

PB: Gädda 16580g (jerk) 16100g (ismete) Abborre 1380g

Kommentera

helt otroligt, enligt killen på SAS kundtjänst så skulle dom ha 300euro för att ta spöna som special bagage?
                    kan det verkligen stämma? eller tror ni att han har kollat fel någonstans?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 073 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art