Kul att se att flera är intresserade av skärgårdens silver. Jag har skrivit en liten artikel om havsöringsfiske på min hemsida under sektionen fiskeskola www.grossguidar.se. Läs den gärna, står lite om mina reflektioner när jag ska välja drag efter årstid, väder m.m.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Öringsnack!
Collapse
X
-
Jag ska nu testa att blir retro! Har idag köpt en bunte Salamander av olika färger och ska testa dem fram över. Känns som om det har sjukt fin bärighet i vattnet. Slank ner ett ME också.
Min uppfattning är att generellt så funkar koppar/grönt bäst i Skåne och att silver/blått går bättre i norr typ Stockholm. Vad säger ni om det?
Sen hur tycker ni att man fiskar ME bäst? Långsamt eller snabbt?Läs rapporter och reflektioner kring havsöringsfiske längs sydkusten!
http://salmotruttasyd.blogspot.com/
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Flinus Visa inläggJag ska nu testa att blir retro! Har idag köpt en bunte Salamander av olika färger och ska testa dem fram över. Känns som om det har sjukt fin bärighet i vattnet. Slank ner ett ME också.
Min uppfattning är att generellt så funkar koppar/grönt bäst i Skåne och att silver/blått går bättre i norr typ Stockholm. Vad säger ni om det?
Sen hur tycker ni att man fiskar ME bäst? Långsamt eller snabbt?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Lindskog Visa inläggJag har tagit 14 öringar sedan premiären starta, varav en giltig (48cm). Jag kör med ett Viking Herring drag och en liten grå upphängarfluga. Utav alla 14 öringar har 13 tagit på just flugan! Så det tycker jag är ett bra tips. Vevstopp värkar också vara bra.[FONT="Arial Narrow"]Skitfiske på er! [/FONT]
Kommentera
-
Ursprungligen postat av rednil Visa inläggfår man fråga vilken fluga du har andvänt ?:P
ja då Det är en liten grå fluga som heter nyårsdan som jag köpte på flugor.se. Dock är den slut för tillfället.
Kommentera
-
Ölandsresa med förväntad blåst
Hej på er!
Till helgen är det dags för årets Ölandsresa. Vi är 8 killar som ska lämna Blekinge över helgen för att testa lyckan efter havets silver på norra Öland. Tyvärr verkar det som om vi kommer att blåsa bort (vindar från NV över 10m/s). Hoppas det finns någon lävik. Vi får se hur det går....
Skitfiske på er!
/Jocke
Kommentera
-
Reflektion efter dagens fiske:
Alla fiskar tog på de första kasten på en ny plats eller med nyligen bytt drag. När det står mycket fisk längs kusten kan det vara så att de genomskådar ett drag efter kanske tio kast. När man sedan byter blir de förvånade och hugger?
Tappa mycket fisk. Vad är er teknik för att inte missa ett mothugg? Fiskar med handskar och undrar ibland om de sabbar känslan så att man missar en millisekund när fisken hugger. Vad tror ni?
Sist, ibland känns öringfiske så himla lätt!Läs rapporter och reflektioner kring havsöringsfiske längs sydkusten!
http://salmotruttasyd.blogspot.com/
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 124 visningar
1 gilla
|