Hödrag - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hödrag

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hödrag

Hej, jag vill ha hjälp med drag vilken av dom här dragen är bra till havsöring och tosk ? Och nåt annat bra drag som jag kan köpa? Ps: var kan man få tag på tobis?
    Senast ändrad av HJÄLP; 2010-03-28, 10:38.

Dom 3 dragen längst till vänster skulle jag använt till HÖ dom är jättebra och dom kommer du få öring på torsk vet jag inte mycke om.. men de kanske inte e så hemskt jätte noga vilket drag man använder till torsk? :P

Kommentera

Ursprungligen postat av Jagärenflugfiskare Visa inlägg
      Dom 3 dragen längst till vänster skulle jag använt till HÖ dom är jättebra och dom kommer du få öring på torsk vet jag inte mycke om.. men de kanske inte e så hemskt jätte noga vilket drag man använder till torsk? :P
      Okej ttack så mycket!

Kommentera

Ett Toby drag kan du väl få tag på i vilken fiskebutik som helst skulle ja tro :P och skaffa dig gärna ett Juoppo drag och några gladsax så kommer du ha ett lyckat fiske! testa gärna en av mina favoriter också, de är att fiska kustöring med en vit reflex spinnare :P funkar allti om fisken e på humör..

elle du kanske mena tobis (naturligt agn) ?

Kommentera

Ursprungligen postat av Jagärenflugfiskare Visa inlägg
          Ett Toby drag kan du väl få tag på i vilken fiskebutik som helst skulle ja tro :P och skaffa dig gärna ett Juoppo drag och några gladsax så kommer du ha ett lyckat fiske! testa gärna en av mina favoriter också, de är att fiska kustöring med en vit reflex spinnare :P funkar allti om fisken e på humör..

elle du kanske mena tobis (naturligt agn) ?
          Jag menar fisken tobis den naturliga för jag har hört att om man sätter en tobis på en krok så tar hö på den med så gjorde en som fiska bravid mig han fick en hö på 3,5 kg

Kommentera

okok :P vet inte säkert. men i en vanlig fiskebod vid kusten finns det alltid agnsill i frysen där jag bor iaf :P kolla på i din närmaste fiskebod. brukar kosta runt 25 - 30:- har ja för mig :P en låda me sill :P och jo, De funkar utmärkt till HÖ de e riktigt super kul att meta me sill efter näbbgädda under maj - början av augusti.. det får du inte missa!

Kommentera

okej tack så mycket vet du oxå någon fiske teknik runt havsöring?

Kommentera

Spinnstopp och variera mellan innspinningshastigheterna är bra :P tänk allti på att om du ska ut och vada på kusten så kasta allti av området där du ska vada ut innan du plaskar ut i vattnet. på detta sätt undviker du att skrämma bort fisk som kan stå där vadar du längs me stranden så kan du kasta i en solfjäders form.. (en 5-6 kast från t.ex vänster till höger i form av en halv cirkel.. när du gjort det kan du gå en 3 meter åt sidan och göra om samma sak längs me kusten.. ett bra sätt att fiska av på :P men glömm inte spinnstoppen ;O

Kommentera

okej tack så mycket , Någon som har fiskat hö vid ön i malmö inan som vet var i från ön som är bra att fiska havsöring

Kommentera

Köpte dom här dragen idag Någon som har nån bra teknik för dom dragen ( prova 2 tmmar med dom idag utan fångst ) och

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 216 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art