Fisketidning? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fisketidning?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fisketidning?

Hej gott folk!

Sökte lite och hittade en tråd från 2005 om våra tre (3) stora fisketidningar i landet.
    Fiskejournalen, Fiske för alla och Fiske feber. Kunde inte med att jaga igång en tråd från 2005 så startar en ny då tidningarna kan ha förändrats på ett par år.

Jag tänkte prem på EN tidning, frågan är vilken. Jag är ju mest för spinnfiske gädda / abborre samt fluga öring / harr. Satans svårt å välja tidning. Kan någon hjälpa mig?
    www.mustangpower.se
    http://www.youtube.com/user/MrTirbo
    Avdankad fisketok med för lite tid.

Mitt tips till dig är att köpa ett nummer av Fiskejournalen och Fiske Feber. Alla tycker ju lite olika men generellt så anses väl Fiske för alla vara lite sämre. Vilken man sedan tycker bäst om är ju olika från person till person. Så testa du dem och se vilken du gillar bäst innan du bestämmer dig, kika även på FiskeFeber Predator som kom nyligen. Vet inte om det kommer att komma fler nummer av den men det är ju också en schysst tidning.
    Den som har mest prylar när han dör vinner

Kommentera

Jag håller med rubrik. En fördel med fiskefeber är att du får med himla trevliga DVD filmer i varje nummer. Vissa av dom har inspirerat mig väldigt mkt, medan andra kanske inte gjort de fullt lika mycket. I senaste numret så Jiggar Jörgen Larsson och en vän till honom abborre, DEN filmen rekommenderar jag varmt! Lycka till!
      /Team Perax, Jon Persson
      http://teamperax.blogspot.com/

Kommentera

Jag har prenumererat på alla tidningar men Fiskefeber tycker jag är bäst för mitt fiske (Gädda, Gös och Abborre)
        //C
        http://sportfisher.se

Kommentera

Min röst går till Fiskefeber

Kommentera

Jag skulle valt FJ i ditt fall men jag själv prenumererar ju på AoF

Kommentera

Tycker att det finns bra artiklar i alla tre tidningarna, det är mer en fråga om
              innehållet i enskilda nummer beroende på temat, tex flugfiske, ismete, vertikal
              osv. Tycker själv att det är väldigt mycket flugfiske nuförtiden i alla tre tidningarna. Lite mer spinnfiske skulle inte vara helt fel. Likaså havsfiske efter andra arter än bara hälleflundran, det finns säkert många som gillar att plocka olika arter även om de inte väger 100kg.

Kommentera

Det bästa är nog att köpa ett, två eller kanske rentav tre nummer av varje tidning och se själv vilken du gillar bäst. Alla tre tidningar har intressanta reportage, men inte i alla nummer. Vissa gånger kan alla tre tidningar vara fyllda med intressanta reportage medan numret efter kan vara helt ointressant, och man måste nog bilda sig en egen uppfattning beroende på vad man är intresserad av helt enkelt.
                Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Kommentera

Jag själv tycker att FFA är bäst , och man får mer tidningar än fiskefeber, sen tycker jag också du ska gå med i sportfiskarna om du inte redan gjort det ! där får du också tidningar ...
                  [FONT="Palatino Linotype"]The pike is the winner of all fights, without the fight against me ![/FONT]

Kommentera

Köp lösnummer.
                    Feskepöjk

www.freewebs.com/specimenstalkers

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                    14 svar