Jag undrar vad ni använder för jiggar till gösfiske... jag har hört att för att en jigg ska fånga mer fisk måste den vara så mjuk som möjligt..... vilka jiggar är mjukast.... favoritfärger?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bästa jiggarna
Collapse
X
-
Jag tycker själv att det kvittar om jiggen är mjuk eller hård sålänge den rör sig bra, den stora fördelen med en mjukare jigg är ju att gösen inte spottar ut den lika fort men vad spelar det för roll? Man väntar ju ändå aldrig med mothugget.
Olika sorters Shadjiggar funkar bra, var inte rädd för att använda för stora, upp mot 15cm kan fungera. Jag brukar använda mindre jiggar desto grundare jag fiskar.
-
omojligt att saja de basta jiggarna for alla har ju olika smak, men har absolut fatt battre pa neongron berkly powerbaitjigg (med doft) vitt, gult o neongron e mina helt klara fargval pa en jigg oberoende om jag fiskar gadda, gos eller abborre
catch more////jiggenBodybuilding och specimenfiske Is The Shit!!!
Kommentera
-
Jigg har inte varit någon höjdare. Fångar endast små smågäddor.
Men i höstas noterade jag att regnbåge kunde tänka sig att offra livet för att få bita i en röd Berkey doftjigg.
I jämförande test har spinnaren utplassat jigg som abborrebete men jiggen producerat fler fiskar än mört, som lockade få men stora abborrar. Största abborrarna föll dock för en flötmetad mask från Överkalix.
Om gösfiske med jigg vet jag inget.Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
-
Jag tycker nog att dom flesta jiggar funkar bra,bara man vet hur man ska använda dom,alltså använda dom på rätt sett på olika platser,,jag förknippar jiggfiske med fiske efter Gädda, Gös, Abborre,,men ska jag summera "mitt" totala fiske så slår jiggar alla andra beten med hästlängder.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av FunkenNån som provat detta batteri till elmotorn? Skapligt pris 2815kr på Amazon1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-02-15, 12:55 -
-
Svar till KEPWORTH Litiumbatteriav SpringarenSjukt att Svenska sportfiske butiker tar 10t för något man kan köpa för 2500kr, är det samma batteri...1 Foto
-
igår, 20:20 -
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
2024-11-17, 23:18 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 181 visningar
1 gilla
|