Jerkutrustning - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerkutrustning

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jerkutrustning

Tjenare, våren är påväg. likaså gäddfisket, så tänkte uppgradera min utrustning lite och har beslutsångest mellan 2 utrustningar...

utr 1. http://www.fishit.com/product_info.p...ducts_id/86633

utr 2. http://www.fishit.com/product_info.p...ducts_id/88171

Tack på förhand för svar

Mvh: Pontar3, legenden från linköping
    Det är inte lätt när det är svårt, sa mannen som fiskade utan krok

har själv kollat på den rullen, billig, men man får väll vad man betalar för antar jag, den e nog inte lika slitstark som de lite dyrare, o vad jag vet så bör rullen va rätt slitstar om du ska jerka

Kommentera

Jag vill inte vara negativ, men rullarna är verkligen dåliga. Du får en underbar upplevelse 1, kanske två gånger, sedan börjar problemen...

Kommentera

ja precis, finns antagligen en anledning till att den är så billig

Kommentera

Ponta - mitt tips är att du köper en begagnad Amb pro rocket, JB eller liknande för ett bra pris samt ett begagnat jerkspö för en 500:- max för spöt. tex ett stiff kanske?

/M
          Mina Placeringar:
          2:a plats - Mälaren Mästerskapet Höstupplagan - Team Tail.
          2: plats - Fångade tävlingens näst största gädda 100+ Roslags Pike

Kommentera

Vet inget om det spö du nämnde, men hade satsat på exempelvis ett BFT Stiff, billigare dessutom. Vidare finns det betydligt mer testade (läs kända) märken på spö, kika lite på berkley eller varför inte savagear..

Har inte testat rullarna men är övertygad om att du kommer bli besviken om du köper någon av dem! Hade satsat på en Ambassadeur JB, Predator, Pro Rocket, Classic Inshore. Något dyrare men de håller i regel bra och har ok andrahandsvärde om du mot förmodan skulle tröttna på jerkbait!

Lycka till i jakten på utrustning!
            Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Ursprungligen postat av Pontar3 Visa inlägg
              Tjenare, våren är påväg. likaså gäddfisket, så tänkte uppgradera min utrustning lite och har beslutsångest mellan 2 utrustningar...

utr 1. http://www.fishit.com/product_info.p...ducts_id/86633

utr 2. http://www.fishit.com/product_info.p...ducts_id/88171

Tack på förhand för svar

Mvh: Pontar3, legenden från linköping

Hej pontus!

Jag skulle rekommendera att du köper en begagnad utrustning och inte något av det du länkade tyvärr!
              Jag vet att det är dyrt med jerkbaitfiske speciellt ibörjan när man behöver köpa ett helt kit dvs. Även om någon från fishit har sagt till dig att detta set klarar jerkbaitfiske så kommer det inte göra det. det kan jag garantera dig!
              Möjligtvis Lätt-jerk med baby buster osv att det kan funka ett tag!

Men jag skulle antingen ha sparat mina pengar och köpt en rejäl utrustning med en riktig ambassadeur tex.5001 TGC / 5601 Jerk/JB/CB finns ganska många alternativ i många prisklasser!

Bättre att köpa schysst jerkbait set direkt än att köpa en billig lågprofil som håller 2 turer. Sen om nån nu skulle säga att det där bluemax set't är en bra Nybörjar utrustning så vill dom bara sälja!

Saxxar detta från fishits hemsida bara för att bevisa deras jävla inkompetens:
              "BROMANoDELL Special pike 5,7´ spö.välj vikt 140g eller 250gr med en tillhörande Ambassaduer 5001tgc vänstervev..Ett TOP OF THE LINE set för den kräsne.. 2999:- e dom brända eller?"

Lycka till med jakten!

skitfiske
              Senast ändrad av thejerk; 2010-03-23, 21:54.

Kommentera

Ursprungligen postat av thejerk Visa inlägg
                Hej pontus!

Jag skulle rekommendera att du köper en begagnad utrustning och inte något av det du länkade tyvärr!
                Jag vet att det är dyrt med jerkbaitfiske speciellt ibörjan när man behöver köpa ett helt kit dvs. Även om någon från fishit har sagt till dig att detta set klarar jerkbaitfiske så kommer det inte göra det. det kan jag garantera dig!
                Möjligtvis Lätt-jerk med baby buster osv att det kan funka ett tag!

Men jag skulle antingen ha sparat mina pengar och köpt en rejäl utrustning med en riktig ambassadeur tex.5001 TGC / 5601 Jerk/JB/CB finns ganska många alternativ i många prisklasser!

Bättre att köpa schysst jerkbait set direkt än att köpa en billig lågprofil som håller 2 turer. Sen om nån nu skulle säga att det där bluemax set't är en bra Nybörjar utrustning så vill dom bara sälja!

Saxxar detta från fishits hemsida bara för att bevisa deras jävla inkompetens:
                "BROMANoDELL Special pike 5,7´ spö.välj vikt 140g eller 250gr med en tillhörande Ambassaduer 5001tgc vänstervev..Ett TOP OF THE LINE set för den kräsne.. 2999:- e dom brända eller?"

Lycka till med jakten!

skitfiske
                Okej, men har en som vill sälja ett Buster Stiff 6 fot och en Ambassadeur 5601 C4 till mig för 2000:- som han har använt i ca 1 år. Är det ett bra köp eller inte?

Kommentera

Ursprungligen postat av Pontar3 Visa inlägg
                  Okej, men har en som vill sälja ett Buster Stiff 6 fot och en Ambassadeur 5601 C4 till mig för 2000:- som han har använt i ca 1 år. Är det ett bra köp eller inte?
                  Låter skitdyrt, en så kombo kan du säkert hitta billigare ny!

Kommentera

Ursprungligen postat av Grävlingen Visa inlägg
                    Vet inget om det spö du nämnde, men hade satsat på exempelvis ett BFT Stiff, billigare dessutom. Vidare finns det betydligt mer testade (läs kända) märken på spö, kika lite på berkley eller varför inte savagear..

Har inte testat rullarna men är övertygad om att du kommer bli besviken om du köper någon av dem! Hade satsat på en Ambassadeur JB, Predator, Pro Rocket, Classic Inshore. Något dyrare men de håller i regel bra och har ok andrahandsvärde om du mot förmodan skulle tröttna på jerkbait!

Lycka till i jakten på utrustning!

Ambassadeur 5601 C4, är det en bra rulle?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 016 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art