Jag är ute efter fiskerelaterade ordskråk eller valspråk. Allvarligt menade och humoristiska är lika uppskattade.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fiskerelaterade valspråk/ordspråk sökes
Collapse
X
-
"A bad day of fishing is better than a good day of work."
"May the holes in your net be no larger than the fish in it." Irländskt ordspråk.
"Give a man a fish and he will eat for a day. Teach him how to fish and he will sit in a boat and drink beer all day."
-
Texten på min fiskekeps.
Women want me,
Fish fear me
Inget av det är sant.....Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......
Slår du mig så är du värdelös! Så det så!
Läs min fiskeblogg:
http://blogg.fjallfoto.se
Kommentera
-
En annan jag kom på lite snabbt.
Fiske är som sex, ju mindre man får desto mer ljuger man om det.Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......
Slår du mig så är du värdelös! Så det så!
Läs min fiskeblogg:
http://blogg.fjallfoto.se
Kommentera
-
Den i min sig t.ex.
Eller: "Fishing, a reel sport!"
"Skryt gör ingen lycklig. Men den som fångat en stor fisk går inte hem via bak gatorna."
"Om folk bara konsentrerade sig på det riktigt viktiga här i livet så skulle spön bli en brist vara"
"Av alla lögnare, är sport fiskaren den mest trovärdige."Senast ändrad av Jock Scott; 2010-03-16, 22:48.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
"Bara döda fiskar följer med strömmen"
"It´s the early bird that catches the worm" - (morgonstund har guld i mund) ett bra engelskt ordspråk
I C&R tider från Miljöpartiet "efter att den sista fisken fångats, först då kommer ni att inse att pengar inte kan ätas! "
"Det är den som har mest fikeprylar när man dör som vinner tävlingen"Senast ändrad av Quivertip; 2010-03-17, 00:59.
Kommentera
-
Som min signatur säger:
"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson
En hemsnickrad variant av Gustaf VI Adolfs valspråk:
"Fisket framför allt."Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/
"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson
Kommentera
-
För er med välfyllda betesboxar.
So many lures, so little time......
Kommentera
-
Vill man ha engelska så googla på fishing quotes sayings. Finns en hel del med mycket blandad "kvalitet".
An angler is a man who spends rainy days sitting around on the muddy banks of rivers doing nothing because his wife won't let him do it at home.
There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot. ~Steven Wright
Arbete är den där irriterande tiden mellan fisketurerna.
Min favorit som inte är fiskerelaterad.
[FONT="Book Antiqua"]Jag tror att man kan lära mycket om en kvinna genom att studera hennes bröst.
Även om min teori är felaktig så känns ju inte tiden helt bortkastad.[/FONT]
Måste man ha drag på bilen för att räknas som en riktig fiskare?
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 009 visningar
1 gilla
|