Fiskerelaterade valspråk/ordspråk sökes - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskerelaterade valspråk/ordspråk sökes

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av hö nu Visa inlägg
    Hej du store
    Har bara fiskad i dessa trakter i 2 år! Så jag håller på att lära mig alla dessa grund (2 st proppar hittils) men jag anar stora möjligheter
    flyttade hit för 6 år sen så dom första åren fortsatte jag att fiska runt s-holm
    hör gärna av dig om du vill visa mig hur man gör/vart i dessa trakter
    el bara vill ha en slav/dräng med dig
    mvh hö nu
    Hej Hö.Nu; Jag har skrapat i aluminiumpropellern på min gamla Yamaha längst ut på bladen några gånger innanför Vitgrund och Skargrund samt en gång vid grynnorna på Nöttbohavet...men det får man leva med, om man ska hitta och kunna fiska av de bästa HavsÖringsplatserna.

Åren 1989 - 2008 fiskade jag efter Abborre, Gädda, Havsöring och Lax i dina vatten i Lövstabukten och Gävlebukten. 1990-1997 var Havsöringsfisket helt "outstanding". Våren 1993 (bästa året) fick vi enligt min fiskejournal 137 st godkända Havsöringar blandat med ett antal mindre Laxar. Sedan blev fångsterna sämre för vart år. Tidigt på våren kastade vi med skeddrag och wobbler runt tidigare nämnda grundområden. Spinnfisket efter Havsöring fungerade riktigt bra på grunt vatten där vinden låg på tills vattentemperaturen nådde +8 - +10 gr.C. Sedan, när vattentemperaturen steg, följde vi Havsöringen och flyttade ut vårt fiske utanför stränderna och började trolla efter Havsöring och Lax med NK och Bomber lite längre ut i djupare vatten.
    De bästa färgerna kan du få av mig om du skickar ett mail...
    Go for the Big Ones!
    Old Firehand
    www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

Kommentera

En jag knåpat ihop själv, vet inte om man kan kalla det ett ordspråk utan kanske snarare en devis eller princip;
      "Om det du gör inte funkar, gör något annat." , vilket innebär att ryggsäck, axelväska och pakethållare oftast är lastade till bristningsgränsen för att maximera arsenalen så att man är utrustad för alla tänkbara(samt några otänkbara)eventualiteter, vilket för oss in på nästa devis/princip(som jag ej knåpat ihop själv);"Det är bättre att ta med sig något man inte behöver, än att behöva något man inte tagit med sig."
      All you need is Lubb.

Kommentera

Ursprungligen postat av Usling Visa inlägg
        En jag knåpat ihop själv, vet inte om man kan kalla det ett ordspråk utan kanske snarare en devis eller princip;
        "Om det du gör inte funkar, gör något annat." , vilket innebär att ryggsäck, axelväska och pakethållare oftast är lastade till bristningsgränsen för att maximera arsenalen så att man är utrustad för alla tänkbara(samt några otänkbara)eventualiteter, vilket för oss in på nästa devis/princip(som jag ej knåpat ihop själv);"Det är bättre att ta med sig något man inte behöver, än att behöva något man inte tagit med sig."
        Ajdå, med det tankesättet så skulle man göra något annat än att fiska allt för ofta.
        Ola

Kommentera

Ursprungligen postat av Könberg Visa inlägg
          Tack för all input! Jag tror dock jag hittat mitt med lite oväntad hjälp från TAMTAM i en helt annan tråd.

"I love the smell of fish in the morning" får det bli.
          Den kan ju lätt feltolkas annars..

Bättre en fisk i handen än två vid stranden..
          När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd..

Kommentera

George Bush acceptance speech upon receiving PETA's "Lifetime Vegan Achievement" award. http://www.youtube.com/watch?v=VmEBH550q9U

Kommentera

En liten reflektion med anledning av att man slänger iväg slantar på sådant man kanske aldrig kommer att ha glädje av i samband med varje löneutbetalning;
              Ju mer man inbillar sig att man kan om fiske, desta mer prylar inbillar man sig att man behöver.
              All you need is Lubb.

Kommentera

Här kommer en variant av vad jag läste i FJ i fjol eller året före:

"Den som säger att lycka inte kan köpas för pengar har aldrig köpt ett nytt kastspö"

Originalet innehöll nått om ett nytt flugspö men det vet ju alla att riktiga karlar fiskar med drag och vobbler!

//Tantor
                [FONT=Verdana]><(((*> Bara döda fiskar flyter med strömmen ><(((*>[/FONT]

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                64 svar
                15 015 visningar
                1 gilla
                Senaste inlägg .art
                av .art