Hö på Djurgården - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hö på Djurgården

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hö på Djurgården

Ska ut och fiska Hö nu till helgen på Djurgården!
    Jag brukar fiska mycket med sandgrävlingen...

Vad tycker ni jag skall prova? Bete färg osv?

Tackar för tipsen! Får jag upp nån fin Hö så räkna med att den hamnar i galleriet...

jag vet inte riktigt, tror att en sådan fråga är aktuell hos Dr. fisk på www.fiske.nu du kan kolla där

Kommentera

Re: Hö på Djurgården

Originally posted by JJJ78
      Ska ut och fiska Hö nu till helgen på Djurgården!
      Jag brukar fiska mycket med sandgrävlingen...

Vad tycker ni jag skall prova? Bete färg osv?

Tackar för tipsen! Får jag upp nån fin Hö så räkna med att den hamnar i galleriet...

Enkelt sagt så får du besor i kanalen och blankingar på utsidan. Diverse kustvobblers är nog lämpligt på utsidan och räkmete i kanalen.

//K
      BJ@

Kommentera

Re: Re: Hö på Djurgården

Originally posted by cico

Enkelt sagt så får du besor i kanalen och blankingar på utsidan. Diverse kustvobblers är nog lämpligt på utsidan och räkmete i kanalen.

//K
        Man tackar för tipsen! Skall nog prova lite med vicke... Och gladsaxen som vi har lackerat själva... (bild finns inne i fotogalleriet) Vet inte om det är nån bra färg så här års men man vet aldrig!

För övrigt så är det en kameleontfärg.
        Dvs. Den skiftar i färg när man ser på den från olika vinklar!

Kommentera

Re: Re: Hö på Djurgården

Originally posted by cico

//K
          Lyckades inte med fisket denna gång! Vi gick runt halva djurgården så motion fick vi alla fall.
          Vattnet var väldigt lågt. Och dem jag pratade med hade inte heller fått någon...

Det får bli en ny runda i veckan som kommer, vattenståndet verkar ha gått up lite... Så nu tycker jag att det är dags att man fångar höstens första öring...

Kommentera

det här är visseligen inte på djurgården, men strömmen...det där fiskeförbudet 5m nedströmms stallbron/riksbron mellan några datum, kommer inte ihåg vilka, men det gäller innanför bojarna där närmast bron va ??? jag är lite osäker, men det står ofta folk och fiskar innanför bojarna...jag har hört att den där på 9.7 från förra veckan var tagen innanför bojarna...

Kommentera

Originally posted by Foppa
              det här är visseligen inte på djurgården, men strömmen...det där fiskeförbudet 5m nedströmms stallbron/riksbron mellan några datum, kommer inte ihåg vilka, men det gäller innanför bojarna där närmast bron va ??? jag är lite osäker, men det står ofta folk och fiskar innanför bojarna...jag har hört att den där på 9.7 från förra veckan var tagen innanför bojarna...
              Ja det stämmer nog! Om jag nu kommer ihåg rätt! Minnet sviktar lite ibland!

Det är synd att vissa j----r inte fattar reglerna! Kolla bara på stararnas hemsida. Där poängterar man just detta...

Jag förstår inte varför man inte respekterar regler. Jag blir så trött på alla som bara skiter i allt!

Polisen borde bura in dem för gott!

GRRRRRRRRRR!!! :pissa1: :fuckoff1:

Kommentera

5 meter nedströms är det som gäller!

Man behöver ju ändå inte stå och fiska på 6 meter för det...

Sunt förnuft...

Kommentera

jag vet att det är 5 meter, men det är innanför bojarna altså ? för de ligger lite ojämt och så, men innanför de står det inte als sällan folk ! jag har hört att stararna har ett nuummer man kan ringa, till en patrullerande kontrollant eller nåt... jag kan kolla deras sida

Kommentera

Originally posted by Foppa
                    jag vet att det är 5 meter, men det är innanför bojarna altså ? för de ligger lite ojämt och så, men innanför de står det inte als sällan folk ! jag har hört att stararna har ett nuummer man kan ringa, till en patrullerande kontrollant eller nåt... jag kan kolla deras sida
                    Japp! Enkalst är det nog att kolla där! Har du lyckats med att fånga någon Havsöring den här hösten?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 274 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art