Hur många här inne fiskar med ett handikapp? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur många här inne fiskar med ett handikapp?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hur många här inne fiskar med ett handikapp?

Satt o var så less på mig själv idag, att man aldrig kan få fiska utan att ha rejält ont, eller att kroppen gör som man säger.
    Är lite funktionshindrad med en rygg som är helt kass efter en olycka, kan inte göra nått längre, kan varken sitta eller stå en längre stund utan att få ont, ibland har jag t.o.m svårt för att gå, och så har jag två pinsamt dåliga handleder, som bara gnäller, domnar och värker hela tiden. (fan vad jag gnäller själv!)
    Så ett pass vid vattnet är alltid lika lustigt, smärta och glädje samtidigt!

Men jag älskar o fiska och tänker aldrig ge mig.
    Brukar ligga o läsa fiskefeber och tänka att jag själv nån dag ska kunna jerka, havsfiska o.s.v!
    Finns det fler som jag där ute vid vattnen som också har nån form av handikapp?
    Som oxå bara kan köra lättare spinnfiske?
    Hade vatt intressant o höra hur ni har det och så man inte känner sig helt ensammen med sina problem!
    Vila i frid Ozzy, vila i frid...

Lider med dej, Hoppas verkligen du kan få ett bra fiske i år
    Gädda : 9,8 Gös : 5,7 Abbore : 1,6 Sutare : 1,7 Regnbåge : 3,2 brax : 3,7 Röding : 1,7 Björka 0,62 Lake : 1,6

Kommentera

Ensam är Du inte, mete e de enda som funkar nu... har oxå kass rygg. Men va fan, ligga i en grässlänt med en öl och kolla på flötet funkar oxå!

Kommentera

Ursprungligen postat av Perragreven Visa inlägg
        Ensam är Du inte, mete e de enda som funkar nu... har oxå kass rygg. Men va fan, ligga i en grässlänt med en öl och kolla på flötet funkar oxå!
        Det får jag höra ofta! Men med mete missar man känslan när man håller i spöet och känner gäddans hugg!

Kommentera

Nejdå, ni är inte alls ensamma för här är en till. Rygg, nacke, axlar mm. kass efter en olycka som så när kostade mig livet har jag kommit igen bara pga. att jag är envis som en sur norrlänning. Det som håller mig "uppe" är simning en gång i veckan och paddling sommartid. Simningen är utomhus för jag är klorallergiker så vintertid är det Östersjön som gäller där det är öppet vatten.

Idag är jag ganska smärtfri tack vare simningen och när jag ändå är ute vid havet kan jag ju lika gärna dra upp lite matfisk också.

Kommentera

Har för mig att det finns en liknande tråd och det var ganska så många som hade problem med lite av varje.
            Själv har diskbrock, ischias och skruvar i vänsteraxeln.
            Just axeln blev faktiskt riktigt bra efter operationen, före kunde den hoppa ur led när jag vinkade på folk.
            Det sura är att den andra axeln börjar krångla nu.
            Ryggen är nog det största problemet och efter mängder med besök hos läkaren har jag gett upp, det känns inte som att dom tar mig på allvar.
            Nu sist blev jag ordinerad sjukgymnastik, att jag redan har gått på sjukgymnastik i 3 år verkade inte spela någon roll.
            Jag försöker att ta korta pass och sitta så mycket som möjligt samt tänka mycket vad jag gör i vanliga livet.
            Jag lider med dig, det var mycket som jag fick ge upp när min kropp började jävlas men lyckligtvis så kan jag ägna mig åt fisket än så länge.
            www.stampelures.se

Kommentera

En till här. 2 trafikolyckor inom loppet av 9 månader för c.a 4 år sedan har gett mig följande problem:
              3 muskelfästen i ryggen är av, vilket gör att om jag spänner musklerna i ryggen så hamnar ryggkotorna snett. har t.o.m svimmat av detta.
              Även nacken har fått sina smällar i olyckorna.

Lider sen jag föddes även av en ledsjukdom som gör att alla leder blir ganska stela och värker.

Har även en knäskada sen fotbollstiden.
              Mvh Mattias o skitfiske på er alla!!!

Kommentera

Nu känner jag mig inte lika ensammen längre. Det är tråkig läsning, att andra oxå har det jäkligt, men det sporrar mig lite ändå att veta att det finns andra som oxå fiskar i motvind. Kan ni, kan jag...

Kommentera

Förjävligt när man inte känner sig bra och kan göra det man vill..

Själv så tuppade jag av i onsdags efter jag vaknat upp med värdens yrsel, men dom har i alla fall kommit fram till att det är ett virus på balans nerven som jag fått.
                  Nu är det bara att träna balansen med övningar tre gånger om dan, dom tror att rehabiliteringen ska ta ca 6-8veckor.
                  Man känner sig lite små full hela tiden när inte balansen är med en riktigt och så detta hemska illamåendet.
                  Var ut i snickarbon idag och skulle prova måla klart några beten jag hade börjat på innan jag blev sjuk, men det var inte det lättaste

Stampe- Det är förjävligt när dom inte tar en på allvar.(Varit med om det själv tidigare) men kan räcka med en annan läkare ibland för att det ska hända nått.

Sådär då har man fått gnälla av sig lite.

Nu ser vi framåt mot en härlig vår,sommar höst med härligt fiske.

Mvh Stefan

P.s tur att vi har fiskesnack med.
                  Catch for the moment and Release for the future.[FONT=Impact][/FONT]

Kommentera

Som sagt ensam är du inte med att ha ont och få fisket brgränsat av det, men bra att du kämpar på och en lösning är omväxlimg!!

Vet inte om jag vill kalla det handikapp men lite problem har jag väl och dras med en bruten och ihopskuvad nacke som orsakat en del nerskador i ena armen med ständig smärta och lite sämre motorik, en kombination av kotkomprision och kotförskjutning i bröstryggen, båda axlarna belastningsskadade av tidigare jobb och förstörda knän.
                    Men inte får man låta såna petitesser göra att man slutar fiska det är bara att bita ihop och knapra smärtstillande, och sen är det så att den egna smärrttröskeln höjs med tiden så man klarar mera vart efter.

Men prova att variera ditt fiske och inte så långa stunder med varje, växla spötyp så att du tex kör haspel med högerhandsfattning vid kast och multi med vänster, undvik de tyngsta grejorna och gör pauser.
                    Lär dig att använda de delar av kroppen som funkar bäst mera och avlasta de delar som krånglar, är handlederna svaga så jobba med dem raka och dra hela armen istället för att böja och belasta handlederna enbart.
                    Dra med benen och rak rygg istället för att böja och vrida ryggen när du pressar in fisk, sätt spöbutten mot magen och raka armar och luta dig bakåt istället för att dra med enbart armarna!

Lite tjuvtrix som jag lärt mig och som funkar bra även med lite pajig kropp.

Kan kasnke verka knäppt att jag har det jobb jag har men jag är faktiskt fiskeguide så det blir många timmar i båten och det funkar faktiskt riktigt bra, däremot har jag fått korta ner de 8-10 timmarspass med öringsdäng som jag körde till bara 4-6 timmar och med några extra rasster

Så bara iseländeet försvinner så ska det fiskas igen

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 211 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art