Laga wobbler med 2-komponentslim - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Laga wobbler med 2-komponentslim

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Laga wobbler med 2-komponentslim

Jag har lite problem med min Rapala Husky Jerk djupgående! När jag trollade efter gös i höstas råkade jag slå den i båtrelingen vid kastet och den stora skeden (där fjäderringen sitter) gick av! Nu undrar jag om det går att limma tillbaka den med 2 komponents lim? Kommer wobblern i så fall att ha samma hållfashet ?...(med tanke på att fjäderringen sitter i skeden.... vore ju synd om den gick av igen vid en ev. fight med en stor gös... vill inte att den ska gå med ett drag i käften

Jag har haft samma problen!! jag har gjort ny sked i kalböjligplast, det håller!!!

Kommentera

jag skulle nog köpt en ny...

Kommentera

Att laga en vobbler är nästan aldrig lönt, dom pajjar oftast ganska fort igen.

Jag skulle köpt en ny, speciellt om linfästet sitter på skeden, då går det knappt att laga.

Kommentera

Jag köpte en zalt kopia som är gjorde av surecatch och den gick av mellan ögonen och linfästet när en gädda sprattlade med draget i munnen i båten!! sen skulle min morfar limma ihop det med superlim fast han limade inte dit det riktigt i sprickorna alltså lite snett men första kastet jag testade efter ihoplimningen som fick jag gädda men efter några gäddor gick det söder vid ett kast!! men om morfar hade limat ihop det rakt som det var från början så ger jag mig fan på att det hade hållt ett bra tag fram över för inte allt för stora gäddor!!

Kommentera

Originally posted by MeskMatte
            Jag köpte en zalt kopia som är gjorde av surecatch och den gick av mellan ögonen och linfästet när en gädda sprattlade med draget i munnen i båten!! sen skulle min morfar limma ihop det med superlim fast han limade inte dit det riktigt i sprickorna alltså lite snett men första kastet jag testade efter ihoplimningen som fick jag gädda men efter några gäddor gick det söder vid ett kast!! men om morfar hade limat ihop det rakt som det var från början så ger jag mig fan på att det hade hållt ett bra tag fram över för inte allt för stora gäddor!!
            Just därför bör man aldrig köpa blilliga kopior! köp original lönar sig i längden...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
            64 svar
            15 209 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg .art
            av .art