Fiske trip! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske trip!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske trip!

Har tänkt att fråga er som säkert ligger ute o campar mer en vad jag gör.

Är så att till sommarn ska vi dra ut ett gäng o fiska tälta oså, men vad ska man ha med som är aboslut nödvändigt att få med sig?

Vilken typ av mat osv?

ska vara borta ca 1 vecka:

Kan också tilläga vilken tid tycker ni är bäst för att åka?
    Jag hade tänkt sista veckan i maj.
    Senast ändrad av Macke85; 2010-03-11, 10:19.
    Team JMT fishing

Har du / ni tält redan eller ska ni köpa? Ska ni vara på låg landet eller till fjälls?

Iaf, om du ska köpa tält? Köp definitivt inget "stormaknads, s.k. fjäll tält" för 500:-! Köp regäla grejor som klarar hård vind utan att tält pinnarna kröker sig permanent eller sömmar i tält duken börjar gå. Dubbla absider ( "förstugor") och dubbla utgångar så du slipper krypa över kompisarna när du ska ut och lätta på trycket är inte helt fel.

En bra sovsäck som klarar ganska låga temperaturer men är lätt och torkar hyfsat fort + ett bra ligg underlag är ju vettigt.

Ett bra camping kök typ klassikern Trangia. Förvara bränslet till det i aluminium flaskor som är avsedda för det. Finns att köpa på vildmarks butiker.

En LED lykta att hänga i tält taket är ju bra. + reserv batterier. LED , drar ju lite batteri gämfört med andra glödlampor.

En liten camping yxa kan vara guld värd. Armerad glasfiber tejp, har räddat en del trasiga saker. Liksom en flaska super lim. + Sy grejor.

Sedan, är det väl allt det gamla vanliga som gör camping livet behagligt och kul som gäller.

Slutet på maj och framåt är väl o.k. om ni ska norrut?

EDIT. Frys torkad mat, (Mjölk pulver) "Camping krydd burk" med flera fack / kryddor i samma. och litet tåligt godis är ju inte dumt. Lita inte alltid på den kok tid som står på frys torkade mat förpackiningen. Smaka av efterhand när du / ni lagar det. Jag har varit med om sådan mat som behövt koka minst halva tiden över mot vad där stod. Glömde lägga till första förband och huvudvärks tabletter till "bra att ha listan" förut.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2010-03-11, 10:49.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Tält finns och varm sovsäck oxå , Yxan o tejpen där var ju bra ideer sånt som man aldrig hade tänkt på själv samt led lampa, jag vet ennu inte vart det blir har tänkt någonstans vid st: Annas skärgård. Men är inte säkert,

Vet du ngn mat som passar att ha med ut om man nu skulle ha otur att inte få fisk då såklart.

Till kök kommer vi nog skaffa spritkök tror jag om det nu inte finns.
      Team JMT fishing

Kommentera

O.k.

Ang mat. Kolla vad jag lade till i mitt förra svar.

Ja, att förlita sig på att man ska kunna leva på fisket är ju litet av rysk roulette lol.

Trangia köket jag skrev om, är ett bra sprit kök som hängt med i många herrans år. Vid sidan av Optimus (dyrt) är det vildmarks folkets favorit kök. Se upp för billiga Trangia kopior bara.
        Senast ändrad av Jock Scott; 2010-03-11, 10:50.

Kommentera

Okej tack för dom bra tipsen nu har man ju lite mer kött på bena..
          Team JMT fishing

Kommentera

Kaffe, the, whisky, plåster, eldstål, snöre (tvättlina är bra till mycket), kniv, folie.

Kommentera

"Kaffe, the, whisky, plåster, eldstål, snöre (tvättlina är bra till mycket), kniv, folie."

Ja för tusan! Det tillhör definitivt "måste grejorna". Inte minst Whiskey....mot orm bett. Tvätt lina eller nylon rep är en mycket bra ide'.

Varsågod.
              Senast ändrad av Jock Scott; 2010-03-11, 10:59.

Kommentera

alkohol hade jag redan räknat med skulle dyka upp :P
                Team JMT fishing

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
                  "Kaffe, the, whisky, plåster, eldstål, snöre (tvättlina är bra till mycket), kniv, folie."

Ja för tusan! Det tillhör definitivt "måste grejorna". Inte minst Whiskey....mot ormbett. Tvätt lina eller nylon rep är en mycket bra ide'.

Varsågod.
                  Packa ner en orm oxå...

Kommentera

Jepp! Brukar ju göra det när man ska ut i busken. Men användes med förstånd förståss. Dräng fulla människor / sportfiskare och ute liv är ibland en olycksalig kombination.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
                    7 svar
                    1 534 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
                    Startad av highfour, 2010-11-10, 13:34