Utrusta sin ismetepulka - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Utrusta sin ismetepulka

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Utrusta sin ismetepulka

Har skaffat mig en KL Industries Utility Sled
    Skitbra pulka med duktigt mycket plats med prylar.
    Jag har inte rustat den än med spöhållare och dyligt men det är tanken att jag ska göra det nu.
    Trots det börjar bli varmare och våren ligger inför dörren här nere i skåne så finns det tid för några pass till från isen.

Min egna ide för att rusta pulkan var att skruva dit två stycken Berkley transporthållare i sidorna längst bak på pulkan men då blir det problem att packa in i bilen för transport om man är fler som har samma modell av pulka.

Någon som har en annan idé på hur man kan göra?
    Fk Rutilus

Tips kan vara att du "förstärker" där du ska skruva, dvs sätt en stor bricka/träbit på insidan av pulkan om spöhållarna ska sitta på utsidan! Så att du försäkrar dig om att den inte spricker när det blir lite belastning.. Även om de pulkorna är ok i kylan..

Sen kan det kanske vara ide att fixa något så mörtspannet/bagen står still? Sedan kan man ju fästa ett par spännband så att man kan surra fast allt man lägger på.. typ avkrokningsmattor, borr isskopor mm..

Lycka till, hade varit kul med lite bilder när du e klar!
    Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Har själv en likadan pulka, tänkte fixa spöhållare som man kan sätta dit utan att skruva i pulkan
      Tänkte bocka en plåt att skruva spöhållaren i, och sen så lägger man en gummimatta i plåten och sen ett stöd längst ner. Har bara gjort en liten på prov men det verkar funka kanon
      Bifogade filer

Kommentera

Jag skruvade fast 2 st transporthållare i pulkan. Plasten är så pass hård och tålig.
        Köpte även 2 st hammarplastlådor på ekohallen för smart förvaring.
        i den ena lådan borrade jag ett litet hål i locket för slangen till surepumpen i denna låda kommer mörtarna gå.
        I den andra förvaras all utrustning, mat osv, torrt och säkert.
        Båda lådorna ligger perfekt i pulkan och det finns plats kvar till borr och stMan kan även spänna fast lådorna med hjälp av spännband för att göra det mer stabilt.
        Fk Rutilus

Kommentera

Ursprungligen postat av Grävlingen Visa inlägg
          Tips kan vara att du "förstärker" där du ska skruva, dvs sätt en stor bricka/träbit på insidan av pulkan om spöhållarna ska sitta på utsidan! Så att du försäkrar dig om att den inte spricker när det blir lite belastning.. Även om de pulkorna är ok i kylan..

Sen kan det kanske vara ide att fixa något så mörtspannet/bagen står still? Sedan kan man ju fästa ett par spännband så att man kan surra fast allt man lägger på.. typ avkrokningsmattor, borr isskopor mm..

Lycka till, hade varit kul med lite bilder när du e klar!
          Ett bättre förslag är brickor och bult.

Sätt spöhållarna på insidan om du inte vill ha spöbuttar som släpar i snön? Den ser "låg" ut.
          sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
          64 svar
          15 072 visningar
          1 gilla
          Senaste inlägg .art