Gäddmetare, se hit! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddmetare, se hit!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Hej !

Spö: Whychwood Rogue - x 12'' 2,75 lb
    Rulle: Shimano GTE 8000 RA
    Lina: Gardner GT80
    Tafsmaterial: Prologic wire, inget fel på den iaf.
    Krok: Owner
    Flöte: prologic och Drennan
    Lekanden: Prologic

Nöjd med mina grejer, bara att karpspöna är lite för långa, ska köpa ett 10fots inom kort.
    http://minimetarna.blogspot.com/
    [FONT="System"]MiniMartins och min blogg![/FONT]

Vet du vad det är för skillnad på den ena och andra änden av ett metspö?
    Jo, i den ena sitter i metmask och i den andra en latmask

Kommentera

Drennan flötena är snordyra och sjukt ömtåliga, nej jag har börjat undvika dem. Finns bättre alternativ sett i längden, dock svinbra till de 2 turer de håller...

Kommentera

Ursprungligen postat av Mink! Visa inlägg
        Drennan flötena är snordyra och sjukt ömtåliga, nej jag har börjat undvika dem. Finns bättre alternativ sett i längden, dock svinbra till de 2 turer de håller...
        De enda gångerna jag haft sönder Drennan Pikerflöten har det varit jag själv som bestämt att de ska gå sönder. Vredesutbrott över två riktigt fina tappade gäddor.. Slagit tacklet i vattenytan.

Förvarar man dem i en float-tube så håller de riktigt länge. Har flera flöten som är mer än 3 år gamla.

//O

Kommentera

Halloj på er, för ett par helger sedan var jag iväg på min första fisketävling på 20 år. Då temat var gädda och jag bestämt mig för flötestrolling satt jag natten innan och gjorde nya tackel. På tävlingen hade jag en ruskig tur och bärgade två gäddor men det lustiga var att vid bägge mina gäddor brast tacklet. I bägge fallen var det den andra kroken som gick av uppe vid första kroken.
          Är det någon som varit med om något liknande?
          Jag tror att det var wiren som gjorde brottsangivelse vid brottet. Jag har wirepaketet jag skall uppdatera tråden imorgon med viken sort jag använt mig av.

Tänkte göra ett par nya tackel och vill inte göra om samma misstag igen.
          Hej, Tok-Torsten

It's not the kill, it's the thrill of the chase.

Kommentera

Ursprungligen postat av Tok-Torsten Visa inlägg
            Halloj på er, för ett par helger sedan var jag iväg på min första fisketävling på 20 år. Då temat var gädda och jag bestämt mig för flötestrolling satt jag natten innan och gjorde nya tackel. På tävlingen hade jag en ruskig tur och bärgade två gäddor men det lustiga var att vid bägge mina gäddor brast tacklet. I bägge fallen var det den andra kroken som gick av uppe vid första kroken.
            Är det någon som varit med om något liknande?
            Jag tror att det var wiren som gjorde brottsangivelse vid brottet. Jag har wirepaketet jag skall uppdatera tråden imorgon med viken sort jag använt mig av.

Tänkte göra ett par nya tackel och vill inte göra om samma misstag igen.
            Om du menar att de var knuten vid översta kroken som gick av så gör du nog fel knut, eller gör knuten fel... använd en knotless knot, finns massa guider bara att googla

Kommentera

Jag tror att jag gör en knotless knut. Jag lägger en ögla om en av krokarna och lindar ett par varv och går ut genom ögat i enlighet med beskrivning här på forumet. En sak till som jag gjorde på just dessa tackel var att krympa dit lite gul krympslang. Kan värmen ha skadat wiren?
              Jag la ganska många varv runt krokskaftet denna gång vet inte omdet kan ha inverkat.
              Har inte haft problem tidigare men vid ovan nämda tillfälle hände det med två olika tackel.
              Hej, Tok-Torsten

It's not the kill, it's the thrill of the chase.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
              64 svar
              15 022 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg .art
              av .art