På tok för mkt. mördarbilder i fotoalbumet! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

På tok för mkt. mördarbilder i fotoalbumet!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Re: På tok för mkt. mördarbilder i fotoalbumet!

Originally posted by dazen
    lite väl mkt. slaktbilder... inte snyggt med bilder på t.ex. en hög med soltorkade gäddor!!! skärpning!! hehe....
    Antal poster: 3

...tycker mig känna igen den här typen av trådar som påtalar nåt om bilder i galleriet och avlutas med ett litet skratt. Hade ni c&r på schemat idag igen?

nä ut på stan och röj lite istället..
    BJ@

Kommentera

Men att ta upp 17 "matgösar" känns fan onödigt också, det handlar om ett sunt förhållningssätt till syvende och sist. Man kan fan inte mer än äta sig mätt... Jag har vänner som fiskar på vatten där det är byst med "matgös" men få troféfiskar och orsaken är uppenbar, det hinner inte växa till sig nån större fisk där p g a fisketryck. Det kanske är OK för dom men själv fiskar jag hellre på vatten där det finns troféfiskar kvar och då gäller det att värna om dess bestånd. I grunden är det där tanken om C&R är sprungen. Har jag fel eller?

Kommentera

Finns det någon här som tycker det är roligt att se en hel hög döda gäddor i en hög? Skulle inte tro det och fattar heller inte hur man vill lägga in en sån bild!

Ta hem fisk i all ära, men spara oss från bilder på högen!

Grymt mycket roligare att se på en fisk som fightar i vattnet elller en fisk i famnen, men vad liknar det att ta kort på en hel hög med döda fiskar? osmakligt säger jag bara!!!

Kommentera

Originally posted by m@
          Men att ta upp 17 "matgösar" känns fan onödigt också, det handlar om ett sunt förhållningssätt till syvende och sist. Man kan fan inte mer än äta sig mätt... Jag har vänner som fiskar på vatten där det är byst med "matgös" men få troféfiskar och orsaken är uppenbar, det hinner inte växa till sig nån större fisk där p g a fisketryck. Det kanske är OK för dom men själv fiskar jag hellre på vatten där det finns troféfiskar kvar och då gäller det att värna om dess bestånd. I grunden är det där tanken om C&R är sprungen. Har jag fel eller?
          Kan hända att han menar 17st på ett år tex. Kan ju också va såa tt det finns för mycket gös och därav dessa tusenbröder och ingen trofefisk. Anser själv att gös endast duger som matfiske eftersom den kämpar lika mycket som en ica kasse.

Kommentera

Originally posted by Danne
            En trofégädda på 20 pannor på väggen vore inte fel! (Den har dessutom sannolikt gjort sitt och skulle förmodligen lämna sina jaktmarker inom kort pga ålder).

Så när den sitter där - min 20+gädda - så hänger den snyggt på väggen
            Då kan man väll lika gärna ta bra bilder på den o göra en kopia i trä? känns lite synd o döda en 20+ gädda

kolla här
            situs slot pulsa dan juga slot deposit pulsa saat ini telah menjadi yang terpopuler saat ini dalam bermain game slot online gacor dengan modal terkecil.

Kommentera

Nä fan, det är inte ovanligt med grymfiske på gös när man kommer rätt. Hade själv ett sånt fiske i somras med 22 gösar upp varav 3 vägde under 3 kg, resten över det. Under en och samma dag. Då kan man tänka sig vilka effekter det har om fisketrycket ökar markant i ett vatten och dessa lär sig rätt metod, plats etc... det är ju bara att kika på många platser i skärgården som är slagna i spilllror...

Kommentera

Originally posted by En Annan Ogge
                Då kan man väll lika gärna ta bra bilder på den o göra en kopia i trä? känns lite synd o döda en 20+ gädda

kolla här
                http://www.fishcarver.com/wood_carving_gallery.htm
                Åh nä. Ett riktigt skinnmontage ska det vara. Har då aldrig heller sett en riktigt fin gädda i trä. Hellre den på väggen än flytande död i ytan nästlekande gång.
                Senast ändrad av Danne; 2004-02-19, 07:15.

Kommentera

Rubriken lyder "Mördarbilder" Något makabert att blanda in mord i detta samanhang då just mord är ett mänskligt begrepp som inte inefattar djur. Sluta att djämställ djur med människor. (Vegantjaffs). Däremot så rättfärdigar jag inte att man skall slå ijäl allt som lever. Själv äter jag massor med fiskar, då jag tycker just fisk är bland det godaste jag vet.
                  Det kommer jag fortsättningsvis att göra oavsett vad Veganer och notoriska C&R:are säger. P.s jag låter faktiskt dom flesta firrarna få friheten tillbaka. Trotts min hunger...

Kommentera

Originally posted by m@
                    I grunden är det där tanken om C&R är sprungen. Har jag fel eller?
                    Nej, men att älta det gör ingen glad. Punktinsatser av 14-åringar som skriker åt andra 14-åringar att de FAN SKA SLUTA MÖRDA GÄDDA typ, kan bli lite tröttsamt, då det illa uppbyggda resonemanget snarare stjälper än hjälper.

//K
                    BJ@

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 021 visningar
                    1 gilla