Det kanske sämsta fisket någonsinn... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Det kanske sämsta fisket någonsinn...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Det kanske sämsta fisket någonsinn...

var det fiske jag upplevde igår (måndag).

Vädret var fint - några plusgrader och i princip vindstilla, till skillnad från dagarna innan då det blåste upp till kuling här längs kusten. Fiskesuget var enormt, så jag begav mig ut, glad i hågen, runt 10-tiden på förmiddagen (man måste ju sova ut också eftersom jag var ledig igår.. hehe). Min gångfärd styrde över extremt halt väglag ner mot älven, till ett ställe där jag nästan alltid brukar få fina abborrar. Men icke idag. Jag borrade säkert 50 hål genom den 70 cm isen med min 125mm moraspiral. Det blev lite smått svettigt i flytoverallen. EN fisk var det enda jag fick, och då gick jag hem vid tre. Den fisken måste för övrigt ha varit en ren slump-fisk, för det var det enda jag överhuvudtaget kände i det hålet... eller överhuvudtaget under hela fisket.. annars var det helt dött... inte den minsta försiktiga nafsning ens.
    Klockan 15 halkade jag mig hemåt, svettig av all borrning, och less över att fisket varit så dåligt.

Efter att ha kommit hem och ätit, gick jag och en kompis ner till ungefär samma ställe för att testa att fiska lake. Vi visste iofs inte om det fanns lake just där, men vi tyckte att det vore kul att hitta ett "eget" lakställe som inte alla andra fiskar sönder. Sagt och gjort. Vi gick ner till stället, borrade upp och satte ner 14 angeldon med smålöja på längs strandkanten på varierande djup. Vi tänkte att det var nog ett smart sätt att lokalisera vart laken eventuellt fanns. När detta var gjort tog vi varsitt pimpelspö och började fiska. Vi fiskade fram till 12 på natten, utan den minsta känning i spöna, och ingen av angeldonen hade fällt. Senare visade det sig att en simpa hade lyckats trycka i sig en löja och således kom upp när jag lindade upp ett av angeldonen... det var förövrigt den enda fisk vi fick på den lakturen... snacka om skitfiske...
    hoppas på en rejäl revanch nästa helg....

haha

Kommentera

surt! men man kan ju trösta sig med att nästa gång kanske..
      Bajen forever!

Kommentera

NI fick ju iaf fisk...
        ...

Kommentera

Du har mitt fulla stöd! Jag och kamraterna i Team Outsiders har presterat några riktigt usla vändor den senaste tiden (finns dokumenterade på www.teamoutsiders.com) Du och vi får trösta oss med att det bara kan bli bättre!!!!
          Senast ändrad av supratress; 2004-02-17, 16:48.

Kommentera

Sitter i samma båt...bommat 3 havsöringrundor nu! å 1 gäddrunda!! tråkigt...
            - Öland, Kalmarsidan och Smålands insjöar -

Kommentera

Ni fick ju trots allt fisk.
              Bompass har väl alla gjort.

Kommentera

Jasså man är inte ensam då!!

Det verkar som om jag inte är ensam med att ha ett otroligt dåligt fiske men det konstiga är att jag har haft det hela vintern så jag hoppas på en vändning snart
                Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

var o fiska gädda... samma här ingen fisk!

Kommentera

Hua..

Trodde jag skulle gå bom med, ösregn hela dagen..Fiskade gädda, men jag fick två st 2 kg styck och tappade 2..Men idag var det blött, blöt och åter blött..Tur man har en flytoverall, har fått en ny nu Sundridge Semiventilerade ..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 129 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art