Guuuuuuuu va ja e less... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Guuuuuuuu va ja e less...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Originally posted by Askungen
    Tycker alla har rätt att tycka som de vill. Tycker man inte om Regnbågen som sportfisk så gör man inte.
    Man ska nog ta och skilja på regnbåge och regnbåge. Jag lärde mig att se skillnad på regnbåge och öring när de hoppade i helgen här nere (läs Nya Zeeland). Regnbågen är SMALARE än öringen! Det är så man ser skillnad på dem!!!

Put and take vatten intresserar mig inte så mycket. Men jag skulle naturligtvis inte komma på tanken att gnälla på någons bild på en put and take regnbåge eller öring. Det ända jag gnäller på är när någon tagit en GRYM fisk och inte ens ser glad ut! Förjävligt!

Kommentera

Heh, det är lite trist att vara med i diskusioner när tidsskillnaden är 12 timmar. Man säger sitt, sen händer det inte så mycket

Kommentera

Inget ont i dagens put/take- vatten om det gäller regnbåge, karp eller vad det nu kan vara, spelar ingen roll, lika berättigat, ett fenomen som kommit för att stanna helt enkelt.

Vad många blandar ihop med p/t-vatten, är den så kallade fiskevården i vissa naturliga vatten, där man urskiljningslöst sätter ut gensvaga odlade fiskar som blandar sig med en redan etablerad stam av samma art och dessutom i vatten där dessa gensvaga individer lätt kan sprida sig till andra intilliggande vatten över stora områden.
        För att inte nämna all gensvag öring och lax som sätts ut i Sthlms Ström, som dessutom inte har en naturlig sportsling att reprodusera sig själv.

Säger jag katastrof, så är det bara förnamnet.

Vad gäller fiskemetoder, har jag största respekt för alla typer av sportfiskemetoder, även om jag själv föredrar enbart några av dem för mitt fiske.
        Kolla att flugan sitter kvar på tafsen

Kommentera

SMaster

Ja du Jakob, och ingen fisk har du fått

Kommentera

maryland, du kan ju inte klaga på strömmen ffs! väldigt unikt för en huvudstad att erbjuda fiske på lax/öring mitt i city. sen att den här fisken är utplanterad spelar väll ingen större roll eftersom den är till för att "kompletera" det urpsrungliga beståndet som kanppt finns längre.

Kommentera

Re: SMaster

Originally posted by kleber
              Ja du Jakob, och ingen fisk har du fått
              Snart så. Den här helgen sög dock. Stormade och ösregnade. Översvämmningar överallt...

Kommentera

Originally posted by SMaster
                Heh, det är lite trist att vara med i diskusioner när tidsskillnaden är 12 timmar. Man säger sitt, sen händer det inte så mycket
                Håller helt med, för mig var det 9 timmar, när jag gick till skolan kom folk hem från skolan, och när jag kom hem från skolan låg de flesta och sov. Ja, förutom Sturgeon då, han är ju vaken jämt nästan

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                64 svar
                15 373 visningar
                1 gilla
                Senaste inlägg .art
                av .art