Fiske i Thailand och Kambodja - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske i Thailand och Kambodja

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske i Thailand och Kambodja

Hej alla åker till asien nästa månad någon som vet vart man hittar guider och båtar med utrustning att hyra för trolling? Tacksamma för alla tips!

Hej!

Har varit och rest en del i sydöstasien, reste först till thailand sedan cambodja och vietnam. avslutade resan i Laos och thailand igen..

Vi fiskade inte allt för mycket men när jag besökte sihanoukville stötte jag på ett par fiskeguider, vi hade inte pengar just då men de berättade glatt om all fisk de fick. de talade bland annat om, tror det hette, Steung Hauv, som var typ en fiskehamn, där borde man ju kunna hitta någon guide..

I övrigt finns det mycket att lära sig om i kambodja, en hemsk historia som inte bara märks på samhället i stort men även på många människors yttre. Mycket vanligt med avsaknad av lemmar osv.
    Besök Ankor det var en fantastisk upplevelse..

Det var inte mycket fiskefakta jag hade att erbjuda, men jag kan tala länge om kambodja som inte alltid är helt trevligt då man lämnar turistorterna. Vi blev bland annat rånade, trots att vi var tre rätt så "kralliga" grabbar. Men kambodja är i stort ett fantastiskt land där människorna gör det yttersta med det de har.

I sihanoukville bodde vi på "Red Snapper" som ägs av en svensk, göteborgare för övrigt! HAN HAR SNUS! vilket man kan bli sugen på då man reser länge.. Låna inte hans cyklar de suger det ligger lite utanför "centrum" men det är gångavstånd! kanske inte ägs av honom längre iofs.. var där 2005.. Mjo.. Black Panther är ett jäkla öl för övrigt, värt att prova.. en gång..

VÄXLA TILL ER DOLLAR INNAN NI ÅKER IN I LANDET, OCH GÅ ALLTID TILL EN RIKTIG BANK INGA J_VLA "växlingskontor" DÅ BLIR MAN GARANTERAT BLÅST... talar av erfarenhet
    Senast ändrad av Grävlingen; 2010-01-19, 19:36.
    Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
    64 svar
    15 021 visningar
    1 gilla
    Senaste inlägg .art
    av .art