Dubbelmoral - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dubbelmoral

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Originally posted by Uberola
    Mycket sant, men mitt liv är tragiskt, hoppas inte ditt är det........

Tänker på Lars Gåre i kvällens avsnitt av Robinson, efter förlorad tävling, där ha sa något i stil med: Jaha, då var man återigen på förlorarsidan där men spenderat de senaste 44 åren.

Men misströsta ej, självklart ska sådana här utfall likt Max gjort ikväll kvävas i sin linda. Skriv på.

edit; Därmed inte sagt att jag inte gillar sådana här trådar.

//K
    Senast ändrad av cico; 2004-02-07, 23:34.
    BJ@

Kommentera

Originally posted by Ari
      Till er som tycker synd om mörtarna kan jag trösta med att jag ofta även använder små gäddor upp till kilot, som bete.
      Intressant, har haft planer på att testa det en längre tid, hur tacklar du? Fått någon stor?

Kommentera

Originally posted by Ari
        Till er som tycker synd om mörtarna kan jag trösta med att jag ofta även använder små gäddor upp till kilot, som bete.
        Påminner mig om det mest extrema jag hört om i betesväg till gäddmete nämligen halvkilos havsöring

//K
        BJ@

Kommentera

Ari---> Har jag sagt något annat?? Men du kan ju inte påstå att lidandet är detsamma att fångas och sedan sättas på en eller två trekrokar och ner i vattnet igen, som att fångas och släppas tillbaka. Att man kan fiska utan att orsaka lidande för fisken har jag inte sagt och vet om att det är omöjligt, men man kan begränsa lidandet, eller tycker du annorluda?

Kommentera

Uberola: Nej, inte mer än periodvis.

Kommentera

Originally posted by cico
              Påminner mig om det mest extrema jag hört om i betesväg till gäddmete nämligen halvkilos havsöring

//K
              Låter lagom, med tanke på att nästan alal gäddor mellan 1-5kg där jag fiska rhar grova färska huggmärken året om så bör det där nästan va för litet.

Kommentera

Originally posted by Ari
                Uberola>> Nja, inga riktigt stora än. Började med detta i höstas men kan ju säga att medelvikten ökar drastiskt :-) Har haft två napp på flötestrolling med 8-9 hektos gädda som bete. Fick upp den ena av dom som vägde 6,3kg. Det är krokningen som är problemet med så stora beten. Jag har kört med 60g. flöte och en lång tafs med 3st. trekrokar i storlek 2. Är inte många hugg men förbannat spännande när det väl morrar till i baitrunnern :-) Började med detta eftersom man för jämnan får 3 kilos gäddor med bitmärken i sjöarna här. Också för att det tillslut blir för jobbigt att dra smågäddor i parti och minut :-)
                Okej samma som här då, men här fångar jag även gäddor på 5-6kg med färska hugg som är BREDA. Måste testas, har länge funderat på det. Men som du nämner är nog krokningen ett stort problem. Även isjölaxarna här kan va huggna set 5kg med tarmarna hängade och ibland smäller det till i hlea båten när en storgädda har vatt och bitit i 3kg fiskliknade blylodet på djupriggarna.

Kommentera

Originally posted by Uberola
                  Låter lagom, med tanke på att nästan alal gäddor mellan 1-5kg där jag fiska rhar grova färska huggmärken året om så bör det där nästan va för litet.
                  Om det är Blekinge du skriver om så förstår jag att det kan vara så. Ryktet föregår er skärgård om man säger så

Mången gäddfiskare hajar till när Blekinge nämns, är det så bra som det sägs?

//K
                  BJ@

Kommentera

Ari--> Menar du att mörten antagligen skiter i om den fångas och släpps tillbaka, eller att den träs på ett par trekrokar och plågas till döden?? Du kan ju inte vara på riktigt.. Själv tror jag inte den uppskattar något av det men den får iaf en chans att leva om den inte blir gäddbete.

Kommentera

Ari>> ok .. ganska likgiltig alltså, tur att inte den inställningen är så utbredd bland fiskare och jägare.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 105 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art