"Långkastarspö" för kustfiske i Thailand - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"Långkastarspö" för kustfiske i Thailand

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• "Långkastarspö" för kustfiske i Thailand

Är det någon på detta forum som kan hjälpa mig att handla ett spö inför en Thailandsresa. Jag söker ett spö av typen man ser tex vid hajfiske från land i alla fiskefilmer.
    Det skall vara av teleskopmodell och inte vara för långt när det är hopfällt(fraktas på flygplan).
    Jag skulle uppskatta att dessa monsterspön är ca 4-5meter långa och gjorda för riktigt tuffa tag.

Det bör klara rejäla kastvikter och som sagt vara tåligt.....

Någon som har koll på något dyligt????

Ursprungligen postat av SalmoTrutta Visa inlägg
    Är det någon på detta forum som kan hjälpa mig att handla ett spö inför en Thailandsresa. Jag söker ett spö av typen man ser tex vid hajfiske från land i alla fiskefilmer.
    Det skall vara av teleskopmodell och inte vara för långt när det är hopfällt(fraktas på flygplan).
    Jag skulle uppskatta att dessa monsterspön är ca 4-5meter långa och gjorda för riktigt tuffa tag.

Det bör klara rejäla kastvikter och som sagt vara tåligt.....

Någon som har koll på något dyligt????
    Orkar inte leta runt nu men det du letar efter är iaf sk. surfcastingspön. Du hittar säkerligen en hel del via google.
    Den förste att gå Ad Hominem förlorar

Kommentera

kom från thailan för ett par veckor sen,jag fick baracuda och jätte näbbgäddor som slaktade super shad rap,sönderflisade! stora rapala magnum och grov tafs,typ 0,25 bra flätlina på en bra haspel,spöt som jag köpte va grymt,stabil rygg! det hette lemax president och dom har det på fishonnnet.se,jävla bra spö för ett jävligt bra pris...

Kommentera

Som dalis säger så är det ett surfcasting spö du behöver.... det finns ju inte mycket till det fisket här i Sverige då vi inte har den typen av fiske eller arter här. Jag tror det är mycket smartare att du packar med dig en stor haspel eller två med flätlina Och så köper du spöt i Tailand. Det borde finnas ett ganska stort utbud till det fisket i Asien och det är garanterat mycket billigare än här. Sen kan du ju sälja det till någon halvfull sneseglande tailändare när du åker hem så får du plats med mer sprit i handbagaget.
        Bara en tanke!!
        sigpic

Kommentera

Mycket tack för svaren..... Vilken enorm kunskap och erfarenhet det finns här på sidan....
          Det vart mycket enklare nu när jag hade sökord som "surfcasting". Jag gör nog som letsgofishingtoday tipsar och köper ett på plats. Kanske finns någon seriös fiskeaffär i na-Jomtien (skall bo där) eller i närliggande Pattaya.
          Stort tack för de snabba svaren..
          Bara 3 månader kvar...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
          64 svar
          15 015 visningar
          1 gilla