Sjökortsbyte Sthlm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sjökortsbyte Sthlm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Sjökortsbyte Sthlm

Hej!

Har en liten förhoppning över att någon är intresserad över att byta delar av ett sjökort. Kanske pga samma anledning som jag har.

Familjens båtsportskort över stockholms skärgård börjar bli slitet över de sidorna vi använder flitigast dvs runt Ljusterö som ligger i gränsen mellan den norra och mellersta skärgården. Eftersom det är dubbelsidor är furusund och Möja förstört.
    Det är vattenskadat eftersom det inte är helt inplastat.

Det är Arholma till Landsort, 1996 års upplaga med skala mellan 1.25 000 till 1.50 000. Det är i A2 format.

De två dubblesidorna som är fuktskadade är det enda som är dåligt. Allt annat är i väldigt gott skick för att vara 10+ år. Men givetvis är det inte i nyskick.

Allt som är söder om Värmdö har vi ingen nytta av.

Så jag erbjuder ett byte av vissa sjökortssidor mot andra. Jag tar det som ligger mellan Norrtälje och Möja så får ni det som ni vill ha sålänge det ligger söder om Värmdö (de södra delarna av Värmdölandet kan ni ta men vissa hänger ihop med Vaxholm och de tänker jag inte släppa).

Bytet sker med fördel i Stockholms norrort, jag tror inte posten är något bra alternativ denna gång då sjökortet mår bra av att vikas så få gånger som möjligt. Ju närmre vallentuna desto bättre eftersom det är där jag bor.

Jag har aldrig gått på grund med det här sjökortet så det verkar fungera

Med vänlig hälsning
    Johan Nilsson

Ps. Om någon har de delarna av sjökortet jag vill ha men inte är intresserad av södra delarna av skärgården har jag andra saker att byta med, eller så kan jag köpa det för ett rimligt pris.

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
64 svar
15 021 visningar
1 gilla
Senaste inlägg .art
av .art

Startad av A.Ringh, 2009-07-19, 12:16