Isfiska Gös! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Isfiska Gös!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Isfiska Gös!

Jo, jag har lite frågor angående att isfiska gös. Är det någon/några av er som provat på detta?

Har egentligen massor med frågor men kommer ställa dom efterhand men börjar med ett gäng nedan. Svara så gott ni kan.

* Längd på betesfisk?
    *Vart ska man fiska efter gösen, djup? Stenparti osv?
    * Något speciellt jag bör tänka på när jag fiskar?

Allt jag ska göra efter jag tagit upp gösen vet jag, detta handlar bara om vad jag ska göra innan och under själva fisket, hur jag hittar gösen bäst och vart jag hittar den. Jag har en hyffsad gössjö här hemma och tänkte prova i denna men vill ha lite insideinfo så jag inte bara sätter mig på sjön och hoppas på det bästa för då lär väl gäddorna komma flygande och dom klarar jag mig utan där, bara smågäddor men finns gösar som blir riktigt feta och fina.

Har ni några tips?

Mvh AhlqvistarN
    www.TeamPikeHard.blogspot.com - Vi bloggar om predatorfiske!

Prova gärna på samma ställen där det går att meta gös när det är öppet vatten.
    fiska nära botten.
    är det minusgrader så att det fryser i hålet, rensa ofta,gösen är känsligare än gäddan på motstånd.
    Vad det gäller storlek på betesfisken så är det bara att prova sig fram,jag har fått gös på både 10cm mört och 17cm mört.
    Lycka till.

Kommentera

Okej, men har inte metat efter Gös heller i sjön, så lite det som är problemet, gösfiske är halvt om halvt nytt för mig så därför jag behöver lite råd.

Jag ska försöka välja dag att meta gös på en mildare dag då med andra ord? Ska jag fiska på djupaste stället i sjön? Vad jag hört så ska jag ha mindre mört, men det stämmer inte då?

Du/ni har inga andra tips?
      www.TeamPikeHard.blogspot.com - Vi bloggar om predatorfiske!

Kommentera

Min erfarenhet av ismete av gös är att man kan hitta dom lite överallt prova fiska ut från en grynna , udde så du får betena på olika djup så ser du vart dom står för daen. Jag brukar börja vid tre meters djup och sen djupare och djupare, nappar det på ett visst spö så konentrerar jag mer spön på det djupet eller platsen. å var uppmärksam på nappen det är inte lätt att se alla napp dom kan va riktigt försiktiga.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
        64 svar
        15 181 visningar
        1 gilla
        Senaste inlägg .art
        av .art