Hugger gädda på allt? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hugger gädda på allt?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

En bekant till mig mig fick också en vrålstark gädda på ett bottenmetat majskorn. Galet.

Kommentera

Jag har fått gädda ett antal gånger under mete, både på metartävlingar med toppknutet med mask och sutarfiske med majs. På samma ställe som jag fick på bottenmete med majs tappade FetOst och Korten gäddor som högg på deras feeders när dom vevade in!!
      För det sista som överger fiskeren är ju hoppet!

Kommentera

Inte alls omöjligt. Om ni sett Tundrans Öring kanske ni kommer ihåg killen som hade en påse öronproppar med sig. Han lyckades till slut få en öring på en gul öronpropp. V6 är klart möjligt.

Kommentera

fråga din tandläkare LOL

Kommentera

Det har väl hänt nån`enstaka gång att jag fått gädda på toppknutet med mask,men då har det förstås handlat om snipor i klassen 500gr-1kg....vad gör väl inte en hungrig LITEN gädda för att överleva???

Kommentera

Bo Isovaara berättade en gång om en gädda som högg på stenar. Han och en kompis stod och kastade macka, då en gädda började attackera de surfande stenarna. En av grabbarna knöt fast en sten i på kastspöet och vevade in. Gäddan kom direkt och bet fast och höll hårt om sitt byte. Inte förän hon kände botten under buken släppte hon. Två gånger hände detta. Den tredje gången stod ena grabben utvadad i vattnet så långt stövelskaften tillät och gäddan gick i håven.
              Bo Isovaara går i god för uppgifterna, jag återger dem.
              Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

har hört om gäddor som har tagit på powerbait, men roligast och elakast var nog när jag och en kompis, hittade en liten groda vid en sjö, vi tog den i benen och kastade ut den i vattnet ca 10 meter ut, direkt började simma in mot land, när den kom in kastade vi ut den en gång till ännu längre den här gången, tredje gången när den hade kommit halvvägs, dök ett stort gap upp bakom den och slukade den,.. det var en gädda =) ... lite elakt, men oväntat
                Jag känner inte hälften av er, hälften så väl som jag skulle vilja ... färre än hälften av er tycker jag hälften så bra om som ni förtjärnar!

Kommentera

Det är väl några år sedan nu som jag läste i någon av fisketidningarna ett dragtest. Man hade helt enkelt tagit ett antal drag och fiskat med dem alla under lika långtid för att se vilket som fångade mest fisk... Med god marginal så vann en morot försedd med två trekrokar!
                  En gädda hugger på allt, tom vegetariska drag :-)

Kommentera

Det handlar nog mycket om att man ska tro på det man fiskar med. Jag kommer ihåg när man som knatte gjorde knappt decimeterkorta, grovt tilltäljda med en plåtbit som sked, wobblers av sälgpinnar. Gången var stelare än den stelaste Sandgrävlingen, men nog fan högg gäddorna trots det!!

Kommentera

jag har fått gädda på korv...
                      en pappa och hans son satt i en båt å metade då frågade sonen---pappa hur mycket kostar ett flöte---inte så mycket svarar pappan.... bra för mitt sjönk just...:

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 021 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art