Efterlyser stulna fiskeprylar... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Efterlyser stulna fiskeprylar...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Efterlyser stulna fiskeprylar...

Hejsan

Hade inbrott på vårt lantställe utanför Strängnäs för några veckor sedan. De tog i princip alla mina gäddfiskeprylar. Tänkte därför höra om något kanske sett något säljas lite för billigt. Det som kan kännas igen är;

Blå fiskebag från Bass Pro Shop

Humminbird portabelt ekolod

Abu C4

Esox Lucius spinnspö upp till 100 gram

Zalt wobblers, Exos lucius tailbeten, rapala sliders m.m.

Verktyg från Rapala

Tacksam om något hört något! Fråga gärna om ni misstänker något annat som ni sett säljas lite väl billigt.

Tack så mycket för hjälp!
    Läs rapporter och reflektioner kring havsöringsfiske längs sydkusten!

http://salmotruttasyd.blogspot.com/

Någon som har erfarenhet av att kräva ersättning från försäkringsbolag på fiskesaker. Jag har ju knappt något kvitto på alla mina drag, men värdet är ett par tusen.

Kommentera

Faan vad trist!!! Att inte folk kan låta bli andras grejor

Men håll skarp utkik på annons siter typ Blocket och Tradera den närmaste tiden. Krypet som stal dina grejor kanske använder fiske grejorna till att försöka bättra på jul kassan?

Har tyvärr ingen erfarenhet av sådana försäkrings ärenden. Dessutom, skiljer sig nog policyn från ett försäkrings bolag till ett annat.

Ett tips, om du nu inte råkar ha gjort det alla redan? Är att nästa gång du har byggt upp din samling spön, beten etc. Fota alltihopa och bränn över dessa foton på en cd som bevis. Men naturligtvis är att spara alla kvitton den bästa approachen.
      Senast ändrad av Jock Scott; 2009-12-21, 08:15.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av Flinus Visa inlägg
        Hejsan

Hade inbrott på vårt lantställe utanför Strängnäs för några veckor sedan.
        Fan, vad trist! Jag skulle bli galen.
        Folk som kan inte låta andra tillhörigheter vara i fred gör mig arg, faktiskt.

Som regel, Jag lämnar aldrig något av värde i stugan , när det gäller just fiskeprylar.

Försäkringsbolagen har olika regler, men har man inga bilder eller kvitton, då har man svårt att kräva något. Samtidigt , vet inte om fiskeprylar räknas som lösöre.

Kolla även:

Häls /T

Kommentera

Fy fan vad trist!
          Att folk inte kan låta andras saker vara ifred.

Hör av dig om du behöver låna fiskegrejor! Annars tar vi några ismetepass efter nyår (med mina grejor ) så kanske det känns lite bättre...

Kommentera

Beklagar.
            http://www.frallansfiskeblogg.blogspot.com/

Kommentera

Känns jävligt trist att börja nysta i detta, men om det som snott de försöker sälja så tror jag att det kan vara ganska lätt att hitta dem. Svenska sportfiskemarknaden är ganska liten.

Kommentera

Rota fram alla eventuella foton där fiskesakerna syns. Utan kvitton är det svårt att få ersättning men de kan gå med på bildbevis.

Riktigt surt med stölder... tjuvarna inser inte vilken skada de gör för de drabbade.
                C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
                Svar på vanliga frågor hittar ni Här
                Fiskesnacks regler hittar ni Här
                Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Nya vanor

Vi hade inbrott i vårat fiskeförråd (utanför strängnäs också) och blev av med en jävla massa grejor, försäkringsbolaget var jättebra, vi hade tagit mycket bilder på utrustningen och hade lagt kvitton i en burk, gör det till en vana att lägga alla kvitton i en burk!!!Försäkringsbolagen ger oftast ett skambud först som 90% av alla godtar men bestrid detta och jag lovar du får mer pengar, byt handläggare om ni inte kommer överens. Man måste vara lite påstridig för att få ut det man vill.
                  Uffe
                  ps. håller utkik, e det något speciellt som man kan känna igen? custommålade, moddade etc.

Kommentera

Ursprungligen postat av Flinus Visa inlägg
                    Någon som har erfarenhet av att kräva ersättning från försäkringsbolag på fiskesaker. Jag har ju knappt något kvitto på alla mina drag, men värdet är ett par tusen.
                    Hej Linus "Flinus" Holmgren; Innan jag lät montera dubbla alarmsystem i kojan hemma hade jag fyra inbrott. Förutom frugans arvegods som guldhalsband, armband, ringar, videokamera försvann ett antal ABU Ambassadeur 7000, 6000 och andra ABU multirullar, DAIWA Magforce 53, 55 och PR35SH samt SG47LC trollingrullar, Mitchellrullar, Scientific Angler 89 och 1011 laxflugrullar samt fiskeboxar med åtskilliga hundra wobbler av olika fabrikat och färger. Shimano Calcutta 250, 400 och 700 rullarna låg kvar orörda. Värdet på min samling av fiskeprylar från 1952-2003 före "åderlåtningen" var nog betydligt över SEK ******:-, men försäkringsbolaget betalade bara ut pengar för de prylar jag hade kvitto på och då efter rejäla åldersavdrag.
                    Tur att man är ung och inte har fyllt 80 än och kan börja samla på sig nya drömmar och fiskeprylar!
                    God Jul & Gott Nytt År!
                    Old Firehand
                    www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 021 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art