Fiska i medelhavet - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiska i medelhavet

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiska i medelhavet

Jag och tjejen ska till grekland i sommar så jag tänkte packa ner flugspöt, ev ul. Jag har läst lite om att det tydligen ska finnas multe i hamnar runt i grekland. Vad för flugor funkar på multe?

Är det någon som har några erfarenheter om fisket generellt i grekland / medelhavet? Ska man fiska vid klippor,strand, hamnar.... vad?

Lite tips tack
    sigpic

tjenare, har fiskat lite när ja varit i lägenheten på teneriffe, fluga har ja dock inte testat, men kör med ulspö och ett lättare bottenmete.. agna med nån fiskremsa eller liknande. Funkar perfekt!! Finns förmodligen nån pir någonstans, kör vid den isf,

Kommentera

Det ska jag prova!

Någon som vet om fluga?
      sigpic

Kommentera

.....
        sigpic

Kommentera

Jag blir faktiskt förvånad att ingen vet. Brukar ju alltid vara folk som vet.......
          sigpic

Kommentera

Tjena, har fiskat MYCKET i Grekland.. Farsan är fisketokig och bor där så
            Vart ska ni?
            Skulle jag vara du, skulle jag meta upp småfisk i hamnen, sedan köra levande bete med flöte på kvällar/nätter...
            Det kommer in stora fiskar på kvällarna och jagar i hamnar, Dolpin Fish kan du bla få..
            Multe finns det mycket av, dock inte stora... Vad jag har sett iallfall... Största jag sett är runt 30 cm.
            Småfisk metar du upp lättast med deg, eller om du köper "kalamari" 10 armad bläckfisk som du skär med rakblad till lagom små bitar....
            Här har du vilka arter som finns.... http://www.agrino.org/fishing/htmldocs/sltwtrfish.html
            Men som sagt... vart ska ni åka?

Kommentera

Ursprungligen postat av Sellasie I Visa inlägg
              Tjena, har fiskat MYCKET i Grekland.. Farsan är fisketokig och bor där så
              Vart ska ni?
              Skulle jag vara du, skulle jag meta upp småfisk i hamnen, sedan köra levande bete med flöte på kvällar/nätter...
              Det kommer in stora fiskar på kvällarna och jagar i hamnar, Dolpin Fish kan du bla få..
              Multe finns det mycket av, dock inte stora... Vad jag har sett iallfall... Största jag sett är runt 30 cm.
              Småfisk metar du upp lättast med deg, eller om du köper "kalamari" 10 armad bläckfisk som du skär med rakblad till lagom små bitar....
              Här har du vilka arter som finns.... http://www.agrino.org/fishing/htmldocs/sltwtrfish.html
              Men som sagt... vart ska ni åka?
              Grymt! Gäddmete är man väldigt bekant med så det lär ju inte bli några problem. Men vilken krokstorlek tycker du passar bra?

Som det lutar åt nu åker vi till Naxos först. Sen tar vi nog paros, sifnos och kanske någon ö till i närheten.

Tack så jättemycket för tipsen!
              sigpic

Kommentera

Kör nån stark enkelkrok bara... Lagom lixom Naxos och Paros är underbara öar.. Ios oxå..
                Har dock inte fiskat när jag varit där, men det e bara som sagt o meta i hamnen där det är som djupast..
                Men dom absolut finaste öarna i Grekland är, Lefkas, Kefelonia, Ithaca.. På lefkas har farsan dragit upp Grouper på runt 30 panner.. O jag har sett fisk när jag dykt med harpun efter bläckfisk, på runt 40 - 50 kilo... Det var utanför Onassis Ö.. Scorpios heter den, ligger oxå i Lefkas. Men dom fiskarna är svåra, man ska ha båt, och sen måste man vara riktig snabb.. Tar dom sig in i en håla, då får du aldrig ut dom sen.. Kan ni så, satsa på att dra till den sidan av Grekland.. Det knäcker allt!!

På Kefalonia har du Myrtos Beach -----> http://www.sunisle.co.uk/images/holi...rtos-beach.jpg

På Lefkas har du Porto Katsiki ----> http://xandnaomi.files.wordpress.com...rtokatsiki.jpg

Där är det inte helt fel att ligga o steka Think about it
                Senast ändrad av Sellasie I; 2009-12-26, 00:27.

Kommentera

[QUOTE=Sellasie I;504887]Kör nån stark enkelkrok bara... Lagom lixom Naxos och Paros är underbara öar.. Ios oxå..
                  Har dock inte fiskat när jag varit där, men det e bara som sagt o meta i hamnen där det är som djupast..
                  Men dom absolut finaste öarna i Grekland är, Lefkas, Kefelonia, Ithaca.. På lefkas har farsan dragit upp Grouper på runt 30 panner.. O jag har sett fisk när jag dykt med harpun efter bläckfisk, på runt 40 - 50 kilo... Det var utanför Onassis Ö.. Scorpios heter den, ligger oxå i Lefkas. Men dom fiskarna är svåra, man ska ha båt, och sen måste man vara riktig snabb.. Tar dom sig in i en håla, då får du aldrig ut dom sen.. Kan ni så, satsa på att dra till den sidan av Grekland.. Det knäcker allt!!

På Kefalonia har du Myrtos Beach -----> http://www.sunisle.co.uk/images/holi...rtos-beach.jpg

Eftersom vi inte har spikat något ännu så är alla förslag välkomna. Jag har varit på naxos, antiparos och sifnos tidigare. Allt var helt underbart! Jag ska överväga med tjejen om öarna du har rekommenderat.

Det till att vara uppe dygnet runt då
                  sigpic

Kommentera

Porto Katsiki är riktigt fint åkte runt på Lefkas och snorklade hyrde även en båt och åkte runt.. riktigt fint skulle lätt satsa på att åka dit.. vattnet är underbart
                    www.andreelures.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                    14 svar
                    3 140 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg uditsen