Undra hur många som Ljuger om sina PB'n !! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Undra hur många som Ljuger om sina PB'n !!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Nilsson Visa inlägg
    Så att stå på en brygga med ett 25 grams utö duger inte?

Förstår hur du tänker men.. Klart man ska utvecklas.

Klart det finns folk som ljuger om sina pb:n, tyvärr... Men dom lurar bara sig själva, men man får lita på folk helt enkelt, går inte gå runt och tänka att, nej han ljuger nog om sitt pb, om man såvida inte är helt säker på det! Sen tror jag, att det säkert finns en del pb:n, där fiskaren i säg inte ljuger, utan att fisken helt enkelt är felvägd!
    jo absolut, det säger jag inget om, MEN under alla mina år med utödängande har jag aldrig sett en gädda över 3 kilo inget ont om utö det draget har levererat 1000tals gäddor åt mig o många andra.. om man nu inte e ute efter större gäddor, sen kan man som sagt ha tur med.... mysfiskar man så e det perfekt..
    Senast ändrad av _MVF_; 2009-12-03, 14:44.
    [FONT="Book Antiqua"]Det är tur man har en hobby [/FONT]

[FONT="Lucida Sans Unicode"]Esox Lucius[/FONT]

Kommentera

Klart det finns folk som ljuger om sina pb:n, tyvärr... Men dom lurar bara sig själva, men man får lita på folk helt enkelt, går inte gå runt och tänka att, nej han ljuger nog om sitt pb, om man såvida inte är helt säker på det! Sen tror jag, att det säkert finns en del pb:n, där fiskaren i säg inte ljuger, utan att fisken helt enkelt är felvägd!
      Här håller jag med dig ibland är det felvägning och ibland så enkelt som att man skrivit fel själv har jag redovisat ett PB på 1080gr men ded skulle vara 108gr men en observant läsare påpekade orimligheten och jag såg felet. Hade förr en våg med flera viktenheter och där tog jag också fel en gång, så denna typ av fel finns det säkert gott om men dom är ju lätt att rätta till.
      Men vikter som bara är uppskattade men skrivs som vägda gillar jag inte, ej heller rent påhittade orimliga vikter.
      Tycker däremot det är kul att folk lägger upp sina PB då har man lite att gå efter när man själv är ute för att förbättra sina egna.
      Men självklart är det roligare med en underbar dag med mycket roligt fiske även om det inte är nya PB än en dag med dåligt fiske men med ett PB
      Kust/klippfiskare fiskar främst gylta men även andra arter www.pofs.se
      Nu även blog på gylta.blogspot.com
      Glöm inte besöka foto & filmsidan www.fotopelle.se

Kommentera

Så att stå på en brygga med ett 25 grams utö duger inte?

Förstår hur du tänker men.. Klart man ska utvecklas.

Är nog duktigt många som "glömmer" att dra bort vikten för vågnät, sling, IKEA påse, you name it.
        Sådana saker väger ju faktiskt en del.
        www.stampelures.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Stampe Visa inlägg
          Är nog duktigt många som "glömmer" att dra bort vikten för vågnät, sling, IKEA påse, you name it.
          Sådana saker väger ju faktiskt en del.
          jo speciellt om vågen visar 10,00 med vågpåse/säck

Kommentera

Lönt o ljuga om en sån sak! Som tidigare sagt, PB är ju till för en själv. Sen tycker jag de e fel att man ska ut o jaga större o större, fisket för mig är en flykt från verkligheten, en chans att smaka på naturen!
            Vila i frid Ozzy, vila i frid...

Kommentera

Ursprungligen postat av mangeboy79 Visa inlägg
              jo speciellt om vågen visar 10,00 med vågpåse/säck
              Precis, då är det ju ändå lättare.
              www.stampelures.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Axor Visa inlägg
                Lönt o ljuga om en sån sak! Som tidigare sagt, PB är ju till för en själv. Sen tycker jag de e fel att man ska ut o jaga större o större, fisket för mig är en flykt från verkligheten, en chans att smaka på naturen!
                Vad är fel med att söka större fångster visst är fisket mer än att dra fisk men jag ser inga fel i att försöka hitta ställen med större fisk det gör ju fisket mer intressant så har man ju mer att göra också istället för att gå till samma plats varje dag. I jakten på större fisk kan det gå veckor utan att få något stort, men under tiden får vi ortroliga naturupplevelser vi ser nya platser hela tiden och lär oss mer om var olika fikar brukar stå, bara det är ju ett nöje.
                Kust/klippfiskare fiskar främst gylta men även andra arter www.pofs.se
                Nu även blog på gylta.blogspot.com
                Glöm inte besöka foto & filmsidan www.fotopelle.se

Kommentera

Ursprungligen postat av hobbyfiske.se Visa inlägg
                  Vad är fel med att söka större fångster visst är fisket mer än att dra fisk men jag ser inga fel i att försöka hitta ställen med större fisk det gör ju fisket mer intressant så har man ju mer att göra också istället för att gå till samma plats varje dag. I jakten på större fisk kan det gå veckor utan att få något stort, men under tiden får vi ortroliga naturupplevelser vi ser nya platser hela tiden och lär oss mer om var olika fikar brukar stå, bara det är ju ett nöje.
                  hehe, jag formulerade mig nog lite dummt, jag menar att jag tycker de e fel när man bara e ute o fiskar för att få de största så att man kan mäta sig mot andra fiskare!
                  Vila i frid Ozzy, vila i frid...

Kommentera

Tror nog inte det är så många faktiskt. Man har ju dock sett några få bilder i fotoalbumen där dem uppenbarligen har använt en glädjevåg. Men tror som sagt inte det är många.

Kommentera

haha eino...
                      [FONT="Book Antiqua"]Det är tur man har en hobby [/FONT]

[FONT="Lucida Sans Unicode"]Esox Lucius[/FONT]

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar