Undra hur många som Ljuger om sina PB'n !! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Undra hur många som Ljuger om sina PB'n !!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Okej! Det här har jag mått dåligt över länge, det är allt jag kan tänka på! Men vad gör man inte för att passa in. Det är dags att jag erkänner.....
    Jag ljuger om mina rekord för att verka mer ödmjuk! Egentligen har jag fångat mycket större fiskar!
    Det är dagens härliga sanning!

Kommentera

Ursprungligen postat av theoneandonly Visa inlägg
      Okej! Det här har jag mått dåligt över länge, det är allt jag kan tänka på! Men vad gör man inte för att passa in. Det är dags att jag erkänner.....
      Jag ljuger om mina rekord för att verka mer ödmjuk! Egentligen har jag fångat mycket större fiskar!

Kommentera

Håller med Artur Malachowski helt ovesäntligt vad folk har som PB dokumentera med foto är OK men det går ju fejka där åxå ,kanske bäst att äta fisken å hålla käften

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
          Det kommer alltid att finnas resultat junkies, som bara MÅSTE vara bäst! På hederlig eller ohederlig väg spelar ingen roll för en sådan person. Varför? Det överlämnar jag till psykologerna att besvara.

Egentligen skulle vi inte ha någon rekord lista i signaturen. Vad tjänar den egentligen till? Är jag intresserad av att veta någons pb, kan jag ju alltid fråga.
          FÖrstår ditt tänk. Men många som fiskar är ute efter stora fiskar idag. Och då är jakten på ett nytt PB en sporre för att uppnå detta.

Finns ju få saker som gör en lika glad som när du tar ett nytt efterlängtat PB om du är av den sorten (jag exempelvis)

Kommentera

Jag tycker åxå det är kul med pb och skulle göra det om det är ett rekord utöver det vanliga rentav ett V-rekord tycker det räcker att visa fiskepolarna man behöver inte vara fåfängd.

Kommentera

Om man inte hade haft ett nytt PB i tankarna så skulle man knappt utvecklas i sitt fiske utan fortfarande stå o dänga med ett gammalt 25g utö vid bryggan.. (älskar utö) jakten på en stor får en ju o tänka utanför ramarna för att överlista dom där lite större. sen kan man ju ha tur åxå..
              innan jag började jerka så hade jag ett pb på 3 kilo någonting.
              sen dess har fått en sporre och fiskar gädda på alla tänkbara sätt.
              [FONT="Book Antiqua"]Det är tur man har en hobby [/FONT]

[FONT="Lucida Sans Unicode"]Esox Lucius[/FONT]

Kommentera

Att sätta PB är ju slumpen ingenting man kan utveckla som att ta bara 10-20 kg gäddor t.ex.Det enda man kan göra är att återutsätta 10-20kg fiskar och kanske få dom igen då man vet var reviret är.Och vad den har huggit på ,effektivast är mete med 2-4 kg döda gäddor enl.värdmästaren och Engelsmannen Ian Helps som tagit hur många gäddor som helst mellan 16-20 kg men det är inget man utvecklat det är bara naturligt bete för stora gäddor även gäddor kan dö naturligt.

Kommentera

Mest patetiskt är ju att se dom som visar upp sin fångst på bild skriver storlek samt anger en helt orimlig vikt. Vet en som lade upp en fisk som enligt längd och utseende borde väkt ca 1kg största i den storleken som fångats var 1,3kg men då var den som en boll, ändå hävdar personen att hans fisk var på 1,8kg den är smal i förhållande till 1,3kg fisken som också finns på bild.
                  Visa när man har konfronterat dom har erkänt att man har inte vägt fisken bara uppskattat en vikt när man får nya PB. Förstår inte varför dom fiskar kan ju inte vara kul att ljuga för sig själv.
                  Ser inget nöje i att ha falska fångster, själv har jag haft möjlighet att lägga på några gram på vikter inom rimlig gräns så hade jag fått med många fler fiskar på storfiskelistan, men hur kul är det, då har man ju inget att kämpa för bättre att ha få bevis för vad man åstakommit på ärlig väg än hundra oärliga.
                  Kust/klippfiskare fiskar främst gylta men även andra arter www.pofs.se
                  Nu även blog på gylta.blogspot.com
                  Glöm inte besöka foto & filmsidan www.fotopelle.se

Kommentera

Mest patetiskt är ju att se dom som visar upp sin fångst på bild skriver storlek samt anger en helt orimlig vikt.
                    Håller med dig fullständigt Pelle det var precis dit jag ville komma med mina inlägg,du träffade spiken.

Kommentera

Ursprungligen postat av _MVF_ Visa inlägg
                      Om man inte hade haft ett nytt PB i tankarna så skulle man knappt utvecklas i sitt fiske utan fortfarande stå o dänga med ett gammalt 25g utö vid bryggan.. (älskar utö) jakten på en stor får en ju o tänka utanför ramarna för att överlista dom där lite större. sen kan man ju ha tur åxå..
                      innan jag började jerka så hade jag ett pb på 3 kilo någonting.
                      sen dess har fått en sporre och fiskar gädda på alla tänkbara sätt.

Så att stå på en brygga med ett 25 grams utö duger inte?

Förstår hur du tänker men.. Klart man ska utvecklas.

Klart det finns folk som ljuger om sina pb:n, tyvärr... Men dom lurar bara sig själva, men man får lita på folk helt enkelt, går inte gå runt och tänka att, nej han ljuger nog om sitt pb, om man såvida inte är helt säker på det! Sen tror jag, att det säkert finns en del pb:n, där fiskaren i säg inte ljuger, utan att fisken helt enkelt är felvägd!
                      Senast ändrad av Nilsson; 2009-12-03, 14:31.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 326 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art