ja man lär väll ta ansvar för det man släpper i och mata det! dåligt tycker jag
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
P&T Gäddsjön...
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Rudan Visa inläggGör en sökning på "gäddsjön", vettja.
//Stefan
Kommentera
-
Jag skulle vilja sätta ett staket utanför Kungsbackafjorden och stoppa i så många 20 kilostorskar och 4 kilos spättor mm som jag kan få tag på innanför detta.Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Gös Jonas Visa inläggHampus det berättigar inget alls men det finns en miljon saker som är värre! Dock så skulle ett likdant välskött vatten med feta gäddor inte vara värre än något annat P&T.
Dessutom kommer dom från ett annat vilt vatten, inte som en båge.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av JiBbR Visa inlägghadde varit ok om det var odlad fisk men nu tas dom från fria sjöar där alla fått fiska på dem. vilket är helt vridet!
Med utsatt odlad gädda som sätts ut i en sjö - som i grunden har god tillgång på föda samt övriga biotopiska förutsättningar - där man där till kunde tillföra extra föda i form av tex. regnbåge, eller liknande, kontenueligt, i syfta att ge fisken förutsättningar att växa sig riktigt stor, hade varit helt ok....
Kommentera
-
Ursprungligen postat av world in my eyes Visa inläggHåller med om att det hade kännts betydligt bättre om fisken varit odlad. Att man har tagit fisken från andra vatten gör att hela projektet "luktar illa". Fisken har uppenbarligen svårt att anpassa sig till det nya vattnet vilket förmodligen, dessutom, gör det till en plåga för fisken.
Med utsatt odlad gädda som sätts ut i en sjö - som i grunden har god tillgång på föda samt övriga biotopiska förutsättningar - där man där till kunde tillföra extra föda i form av tex. regnbåge, eller liknande, kontenueligt, i syfta att ge fisken förutsättningar att växa sig riktigt stor, hade varit helt ok....
Kommentera
-
Jag skickade nyss ett mail till båda "guiderna" som stog med på hemsidan, med frågan om det finns någon betesfisk för gäddorna att mumsa på. Kommer nog bli intressant att se vilket svar dom knåpar ihop...
Update:
Fick svar idag,
"Hej Robin!
Ja det stämmer att gäddorna är slanka. Men dom bjuder upp till fajt helt klart. Bevisen på det är många.
Det finns gott om bytesfisk i vår gäddsjö. Vi har fått många fina abborrarr som bonus fångster vid gäddfiske.
Vittfisk finns det gott om i vår gäddsjö och nästa säsong kommer det att sättas ut ismörtar och regnbåge som bytesfisk."
--------
Gäddorna må vara slanka, men om det nu finns betesfisk i sjön så bör gäddan anpassa sig så småningom till omständigheterna.Senast ändrad av GbgRobin; 2009-11-26, 20:51.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 013 visningar
1 gilla
|