Flytoverall hjälp ! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flytoverall hjälp !

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Flytoverall hjälp !

Hej . jag hade tänkt mej att köpa en flyt overall nu.
    Har tittat på Lightweight Sundridge Overall som är billig.
    Någon som har erfarenhet utav denna ? vill ha både posiviva och negativa saker om denna. det skulle va gött.

tack på förhand !
    [FONT="Palatino Linotype"]The pike is the winner of all fights, without the fight against me ![/FONT]

Jag har en lightweight overall, funkar perfekt tycker jag, vindtät,vattentät osv. Har inte prövat någon annan så har inget att jämföra med. Vet ej hur bra den flyter eftersom jag inte badat med den. Men den är helt klart värd pengarna, cirka 1100 kronor för att hålla sig varm och torr den kallare delen av året!

/Anton

Kommentera

Har oxå en en sån och är helnöjd än så länge Har bara använt den 2 pass men har inget att klaga på En passet va det ösrengn i flera timmar och den höll tätt och värmde på riktigt bra.
      Mvh jensa
      Gilla och följ oss på facebook
      www.facebook.com/TeamFishingForFun

Mina PB:n
      Gädda 12.70 kg 117 cm
      Gös 5.70 kg 80 cm
      Abborre 1.32kg 46 cm

Kommentera

Tjena och välkommen i Teletubbieklubben!!

Har själv en Lightweight, , Bra med fickor på den, skön fleece-fodrad krage. bra neoprene "tätningar" i armarna, mindre bra "snölås" i benen. Har bara läckt igenom en gång... Blev dyngsur i arslet men då ösregnade det hela dan och jag satt ner mycket i båten.
        Varm och skön... lite väl varm ibland så vet du med dig att du ska gå mycket. -Köp en ventilerad!!!

För dom pengarna man hittar dom nu är det ett klockrent köp!!!

Mvh Robban.

Kommentera

ok. dem 3 svaren räcker. det blir en sådan. för 795;- dessutom billigt. frågan är ju vilken storlek man ska ha. är nästan 185 och väger ca 75 kilo.
          [FONT="Palatino Linotype"]The pike is the winner of all fights, without the fight against me ![/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av LantzFisk1 Visa inlägg
            ok. dem 3 svaren räcker. det blir en sådan. för 795;- dessutom billigt. frågan är ju vilken storlek man ska ha. är nästan 185 och väger ca 75 kilo.
            Tyvärr tror jag inte det finns nån "extra" lång... När storlekarna går upp växer dom på alla håll!

Är själv ca 190, 110kg+ och jag får ha storlek G.

Nu undrar du säkert G? Vad faen e de för storlek.. Jo det ska jag tala om för dig, GIANT!!!

Allt för att inte familje-juvelerna ska bli grannar med njurarna när man sätter sig på huk...

Mvh.

Kommentera

Ursprungligen postat av 7Ur5b67r
              Jag köpte mig för 2 veckor sedan ett par Fladen flytbyxor för att ha till min camo flytjacka
              klart mycke skönare än overall och bredare användnings område
              Denna kombination kommer antagligen att vara godkänd även när finska reglerna har smittat av sig till sverige
              Använder annars en svart Fladen 870 overall med kevlar knäskydd
              Flytbyxor??? Det kan väl ändå inte vara godkänt!? Vad händer om du plurrar och du tagit av dig jackan för att vårsolen värmer så skönt!?!

Fick höra av en försäljare i butik att det inte får vara flytelement i byxorna pga detta.. Rätta mig gärna om jag har fel eller skriv ett klargörande inlägg!!

Mvh Robban.

Kommentera

Ursprungligen postat av LantzFisk1 Visa inlägg
                Jag är nästan 185 och väger ca 80kg. Jag har storlek XXL, den är lagom i längd men annars lite pösig, men inget jag stör mig på. Tror du behöver XXL också, XL blir nog för kort.

/Anton

Kommentera

Har endast provat lightweight overallen butik men jag är 185cm 75 kg och L var för kort i ryggen för mig och XL var slut. Så jag köpte en lite dyrare Mullion overall istället och den gillar jag skarpt.

Kommentera

tack . då blir det nog xxl. tackar för svaren !

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 021 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art