ABU-tafsen har svikit ännu en gång - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ABU-tafsen har svikit ännu en gång

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ice-packer: Jag har haft stora problem med hardlock, och vem som helst kan ju se vilken taskig passförmåga många av hakarna har i själva låset. Hardlock är säkert bättre än ABU:s lås, men fortfarande inte tillnärmelsevis så bra som de jag nämnde i tidigare inlägg.

Kommentera

Jag har kastat bort flera drag pga just den förbannade ABUTafsen. Kör med ngn annan tafs nu som jag är mycket nöjd med. Kör med berkley eller en som det står hard lock på. fungerat kanon.

Kommentera

Kör med big game tafsar med dragstyrka på 90 kg.
        Beteslåsen av största modell även de, stör inte gången alltför mycket eftersom jag kör med "the real stuff".
        Till klenare grejer såsom borre fiskar jag bara med jerkbaits och poppers och då är det klurigt att få bottennapp, även om det går.
        Tafsen då är 5kgs proleader. Hoppar det på nån slemmis får man väl skaka av den..

Kommentera

Nu har i alla fall Pure Fishing-gruppen köpt amerikanska Seven-Strand fabriken. (Skall ej förväxlas med engelska Drennan Seven strand, som bara betyder 7-trådar).
          Måhånda det kanske kommer riktig taft från ABU i framtiden. Fast troligen då under Berkley namnet. Förhoppningsvis då också med rätt crosslock och inte som idag en koreansk kopia under Berkley etikett.

Kommentera

Stenbock,
            Att passförmågan är taskig justeras lätt med en tång. Jag kan iof hålla med dig att det inte skulle behövas men det finns otaliga produkter på marknaden som man tycker behöver en lättare justering för att passa sina egna behov.

Vi kan ju hålla på och tjafsa om Hardlock i evighet men vi kan väl bara konstatera att vi har olika uppfattning om samma pryl, inget ovanligt.
            Buster L och jag är polare!

Kommentera

wiren går av ganska tidigt och är av dålig kvalitet. Beteslåset höll ganska länge det är mjuk och knycklar ihop sig men det höll. Men man blir tvungen att knipsa för att få bort draget ur beteslåset. Jag prövade att sätta tyngder i ena ändan och en sak som höll i i andra ändan wiren gick av vid ca 10kg
              fånga skrubbskädda med händerna är respekt

Kommentera

Att något mankerar kan man som sagt räkna med men det får inte hända för ofta. Somliga tillverkare har premiumvarianter av sina bästa modeller för att kunderna ska kunna vara säkra på att få schysta prylar men även i de sammanhangen förekommer att grejorna havererar. Hardloc har fortfarande mitt förtroende men är satt under observation och utredning.
                Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Tillverka egna tafsar - det är det enda man kan lita på.

Bergman - ProLeader!? Skönt att någon är nöjd med den... själv skulle jag aldrig våga använda den...
                  www.morganlewin.se

Kommentera

Proleader har en hel del problem. För det första korroderar den med en del krokar och lekanden. Det "rostfria" höljet skalas av lätt vilket blottar kärnan. Dessutom förekommer tafsbrott utan att något av föregående fel föregått det..

Kommentera

Alex,
                      Vad exakt är det du har testat?
                      Det är lite otydligt och framgår inte fabrikat, brottstyrka osv.
                      intressant annars med hemmatester.
                      Buster L och jag är polare!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 061 visningar
                      1 gilla