Ul-spö hjälp tack - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ul-spö hjälp tack

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ul-spö hjälp tack

Tja!
    Hade tänkt mig att köpa ett ul-spö. Det ska inte vara långt! Och får inte kosta mer än 500 kr. Gärna ett som något har testat och vet hur det är. Kom med allt ni kan, gärna visa var jag kan köpa det osv.. OBS: ENDAST SPÖ! HAR RULLE OCH LINA!

hade bra!
    Senast ändrad av JonathanEdwijn; 2009-10-26, 21:54.

RAPALA SX5iUL å ett RAPALA XTREME från denna http://www.tradera.com/category/cate...838&listtype=0. Är du orolig över att du inte får nått pga bud så maila honom så fixar han ett set till dig vid sidan av till ett fast pris. Lina kan du även köpa av honom.

Kommentera

Jag fiskar på många olika platser och använder mig av tele-spön ex:

Räkna Euron i 11:-

Kommentera

Jag har bara hunnit provkasta mitt RAPALA XTREME än men rullen, RAPALA SX5iUL, är prövad på riktigt och fungerar finfint såväl med linupplägg som broms.
        Jag tror jag kan bli mycket nöjd med spöet också. Om en dryg vecka då det har fått känna på motstånd, vet jag!
        Senast ändrad av BeBest; 2009-10-26, 20:22.
        Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av JonathanEdwijn Visa inlägg
          Tja!
          Hade tänkt mig att köpa ett ul-spö. Det ska inte vara långt! Och får inte kosta mer än 500 kr. Gärna ett som något har testat och vet hur det är. Kom med allt ni kan, gärna visa var jag kan köpa det osv..

hade bra!
          Hej Jonathan Edwijn; Gå eller åk in till Stjärnås Sportfiske och prata med Sonny Stjärnås. Han är mycket skicklig, trevlig och hjälper alla sina kunder på bästa sätt plus att han är en gammal god vän till mig. Hälsa från Gäddfiskarn i Bålsta som han byggde ett urstyvt 10,5 fots specialspö för Gäddfiske på en Sportex carbonklinga åt i början av 1980-talet.

Sonny arbetade hos EL-GE Sportfiske på den tiden. Jag har inte träffat honom på många år...men Sonnys spö krokar än idag de riktigt Stora Gäddorna och drillar in dem till båten åt mig...
          Go for the Big Ones!
          Old Firehand
          www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

Kommentera

Var på Stjärnås idag, de hade ett par okej set för runt 500-600kr INKL flätlina.

Själv kör jag med "Abu Stamina UL", kostade 499. Tycker det har funkar bra under säsongen.

Kommentera

Ni har nog missuppfattat lite här, söker ENDAST ett spö, har rulle och lina osv, behöver endast spö. Men det från tradera ser ganska okej ut! Men mer tips kanske?

EDIT: Ingen som vet något om spöt på www.fiskeflugor.se ? 5 delat, ul spö. kolla gärna! Och säg vad ni tycker.

Hade!
              Senast ändrad av JonathanEdwijn; 2009-10-26, 21:57.

Kommentera

KENWICK eller jur det stavas kostar runt 500 superbra ul spö föt ett sådant pris

Kommentera

Jag har ett rst/lf ultraspinn 5,6 1-10gr och tycker det är riktigt bra, klart bästa ulspöt jag ägt. Dock så ligger det 95:- över din budget. http://shop.lundgrensfiske.com/product.asp?product=5915

Kommentera

Jag hade ett Berkley titanium ssgs 5.5 fot 2-10 gram som var dyrt och jätteskönt tills det gick av mitt på klingan. Jag byter till ett likadant men 7 fot 5-15. Personligen förstår jag inte vitsen med ett så pass lätt spö som 5.5 fotaren. Istället för 2 grams spinnare tar jag 5 grams, i praktiken ser de likadana ut i vattnet. Så mitt råd är att inte köpa ett fullt så klent Ul-spö som 2-10 gram.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
                    7 svar
                    1 534 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
                    Startad av highfour, 2010-11-10, 13:34