Problem me rullen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem me rullen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Problem me rullen

Fick under senaste fiskerundan ett problem me min Ambassadeur D5 då flätlinan skar in mellan linvarven vilket ledde till att jag tog isär gaveln och löste trasslet. Mkt nöjd satte jag ihop delarna och skruvade allt på plats och allt verkade frid och fröjd...
    Märkte dock snabbt att spolen inte "nöp" åt helt utan man kunde dra ut lina trots att stjärnskruv drogs åt till max för att sedan inte ens ta hem lina emellanåt då jag vevade.
    Fattar ju att jag måste ha gjort något galet men det finns ju inte så j-vla mkt saker jag kan sätta på fel plats....har jag vänt på nåt eller kommit åt något inne i rullen?

Är det någon som kan detta bättre än jag och vill dela me sig lite eller måste jag ta in den till doktorn?

Mvh Daniel Ehnemark

du borde märkt av skildnaden innan du plockade isär rullen men jag tror och gissar att du har flätlina på rullen som inte har nylonlina i botten eller eltejp.

Isåfall är det hela linpaketet som roterar på spolen, inte bromsen som inte biter.

Det är iallaf ett klassiskt misstag med den "diagnosen"

Kommentera

Hej Danne du kan ha lagt bromsbrickorna fel i rullen,bromsbrickorna sitter på axeln som veven sitter på.Eller så är det som Sg säger att du har rörelse på hela linpaketet,hoppas de löser sig lycka till
      Vattnet e alltid blött

Kommentera

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
        du borde märkt av skildnaden innan du plockade isär rullen men jag tror och gissar att du har flätlina på rullen som inte har nylonlina i botten eller eltejp.

Isåfall är det hela linpaketet som roterar på spolen, inte bromsen som inte biter.

Det är iallaf ett klassiskt misstag med den "diagnosen"

har ordentligt me nylonlina pålindad längst in så det borde inte vara det....

Kommentera

Ursprungligen postat av Team 3XZ Visa inlägg
          Hej Danne du kan ha lagt bromsbrickorna fel i rullen,bromsbrickorna sitter på axeln som veven sitter på.Eller så är det som Sg säger att du har rörelse på hela linpaketet,hoppas de löser sig lycka till
          har inget minne av att jag tagit bort några bromsbrickor. tog bara lös gaveln och då kom spole och axel av sig själv....tack för svar

D

Kommentera

Tumtangenten?

- Kan det vara så att du skruvat dit gaveln med tumtangenten nedtryckt?
            Isåfall, lätta på gaveln igen och lyft upp tumtangenten och skruva dit gaveln igen.
            www.utreel.com

Kommentera

Ursprungligen postat av UT Visa inlägg
              - Kan det vara så att du skruvat dit gaveln med tumtangenten nedtryckt?
              Isåfall, lätta på gaveln igen och lyft upp tumtangenten och skruva dit gaveln igen.
              får ta mig en närmare titt....tack för svar

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
              64 svar
              15 291 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg .art