KG? Det är nog du som får hålla tillgodo med BBRF skulle jag tro :-) Själv tar jag ut arvode om jag måste ut och lufta den mannen ifall det krisar haha, ink OB tillägg för sveda och värk...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Team Slapstick fångar jättemycket.
Collapse
X
-
Kontentan av ditt inlägg, KG?, och allt det följande är att ironi och skämtsamhet på nätet är något j***igt svårt att hantera. Hur man än skriver så finns alltid risken att någon uppfattar det hela fel. Hela poängen med att ironisera över något är ju att man just är ironisk och i ironins form ligger att den svävar i landet mellan en verbal taskspark och ett jätteskratt.
Alla dessa leende gubbar är ju till för att på ett extra tydligt sätt framhäva att man inte menar något ont med en kommentar, men ändock, inget är så svårt som ironi. Detta innebär dock inte , precis som med allt annat, att man bör lägga av med att försöka! Ett gott skratt förlänger livet och det tackar vi för, KG?, ditt inlägg gav oss en god anledning att le åt oss själva och vem vet, kanske lever vi fem minuter längre...
Med hopp om fler inlägg som gör att man kan få tillfällen att skratta åt sig själv.Senast ändrad av bibl; 2004-01-17, 22:47.
Kommentera
-
m@
Bibl, du har en poäng där med ironin. Är ironi inte många gånger ett sätt att gömma sig bakom nåt man tycker men som man kanske har svårt för att stå för med rakryggad hållning? Har funderat en del på detta med den s.k "ironiska generationen", generation X. Har själv fått en massa skit tillbaka för att man törs stå för det man tycker men det får man ta om man vill framträda på såna här forum. Det finns många kappvändare där ute som rättar sig efter hur vindarna blåser. Minns t ex några kända profiler som nyligen vart högst ödmjuka inför ismetets vara eller icke vara, då en mkt erfaren och duktig sportfiskare i Stefan "Trumman" öppnade käften i debatten om ismete som en etisk företelese. Själv har jag försvarat metoden med en dåres envishet men har fått mkt gliringar i form av just formen "ironi" som man har svårt att bemöta ärligt...
Kommentera
-
m@
Originally posted by bibl
Kontentan av ditt inlägg, KG?, och allt det följande är att ironi och skämtsamhet på nätet är något j***igt svårt att hantera. Hur man än skriver så finns alltid risken att någon uppfattar det hela fel. Hela poängen med att ironisera över något är ju att man just är ironisk och i ironins form ligger att den svävar i landet mellan en verbal taskspark och ett jätteskratt.
Alla dessa leende gubbar är ju till för att på ett extra tydligt sätt framhäva att man inte menar något ont med en kommentar, men ändock, inget är så svårt som ironi. Detta innebär dock inte , precis som med allt annat, att man bör lägga av med att försöka! Ett gott skratt förlänger livet och det tackar vi för, KG?, ditt inlägg gav oss en god anledning att le åt oss själva och vem vet, kanske lever vi fem minuter längre...
Med hopp om fler inlägg som gör att man kan få tillfällen att skratta åt sig själv.
Kommentera
-
m@
Alltså, ironi rätt utnyttjat är fruktansvärt roligt men många gånger så tror jag det handlar om att man vill kommentera/kritisera utan att behöva stå för vad man tycker...nog om detta, jag vet att KG? är en trevig herre trots att han bor i E-tuna och blir kallsvettig av att se kindpussande killar IRL :-)
Kommentera
-
Originally posted by m@
KG? Det är nog du som får hålla tillgodo med BBRF skulle jag tro :-) Själv tar jag ut arvode om jag måste ut och lufta den mannen ifall det krisar haha, ink OB tillägg för sveda och värk...Hälleflundrafiskare
Kommentera
Foton
Collapse
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-03-23, 20:34 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av FunkenNån som provat detta batteri till elmotorn? Skapligt pris 2815kr på Amazon1 Foto
-
2025-02-15, 12:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 281 visningar
1 gilla