öring-frossa! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

öring-frossa!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• öring-frossa!

kom precis hem från oskars-bron i nynäs. jag har aldrig sett så många/stora öringar på en gång! jag blev kallsvettig när jag såg en runt 6 kg. hur är det igentligen, får man fiska efter lek-öring i havet? c
    &r alltså.

Ursprungligen postat av apskit Visa inlägg
    kom precis hem från oskars-bron i nynäs. jag har aldrig sett så många/stora öringar på en gång! jag blev kallsvettig när jag såg en runt 6 kg. hur är det igentligen, får man fiska efter lek-öring i havet? c
    &r alltså.
    Nej, man skal inte fiska på lek Öring. Fisk i Lek er av semre kvalitet, och burde få fred til leken.
    ><)))(°>

www.aurebu.com
    www.countryfisher.org

<°()))><

Kommentera

Ursprungligen postat av aurebu Visa inlägg
      Nej, man skal inte fiska på lek Öring. Fisk i Lek er av semre kvalitet, och burde få fred til leken.
      Jag tror väl han menar, har också funderat på det nämligen. Att iaf på Gotland är den väl bara fredad i och runt vattendrag den vandrar upp i, är det då fritt att fiska i havet utanför fredningsområdet efter dom?

Men jag håller med annars, låt dom vara tills leken är över

Kommentera

Bytar til Engelsk... Litt lettere.

Fish that are spawning are of poor quality for food. 90% of the food consumption is used to produce eggs, and milk.
        Spawning fish often have bruises, and the fish meat will often turn gray and tastless.

As for fishing in the ocean or in the large lakes far from the spawning ground one can often find the best fish during the fall. While all fish that will reproduce this year are in the rivers spawning, the fish that won't be spawning this year are still in the lakes, and in the ocean, ready to be caught.
        These fish have the very best quality for food as none of their food consumption has been used to produce milk or eggs,
        ><)))(°>

www.aurebu.com
        www.countryfisher.org

<°()))><

Kommentera

Här uppe i norr är det fiskeförbud efter lax och öring från den 1 oktober till den sista december i havet. men vet inte hur det är söder ut kolla med länstyrelsen dom har koll

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

&r alltså.
            Mej veterligt är det utsatt öring känner inte till Oskars bron i Nynäs vet ej om det ligger en å av något slag i närheten gör det detta så finns fredningsområde i och utanför åmynning.
            Annars kan du fiska på den som du vill finns ingen lag som förbjuder vad jag vet iaf.
            Är den mörk är matvärdet tveksamt....... lycka till
            I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

tack för tipsen bojs! men bara för att tillägga, det finns inga åar eller dylikt i närheten. jag tror att öringen misslyckas med leken här, det är bara finkornig sand och dybotten där. var där idag med mina barn idag och slängde i räkor, gissa om barnen uppskattade att se såna firrar!

Kommentera

finns de någon möjlighet att fiska längsmed vattnet före och efter bron?

Kommentera

det finns gott om plats att fiska där, det brukar vara gott om karlar från ett grannland där som verkar bottenmeta.

Kommentera

det finns gott om plats att fiska där, det brukar vara gott om karlar från ett grannland där som verkar bottenmeta.
                    *HOST*polacker*HOST*

Jo känns som att mete är rätt vasst om dom är så på hugget när de gäller räkor

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 243 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art