Ursprungligen postat av Nirre
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
16 kg gädda!!:)
Collapse
X
-
Instämmer även om jag numera alltid återsätter fisk som inte ska ätas så tycker jag hysterin runt C&R på gädda är överdriven. Kolla alla laxtävlingar där allt ska tas ihjäl för att vägas in det är ingen som bråkar om detta!Ursprungligen postat av Zalten Visa inläggEtt jävla tjat om C&R....
En gädda kan vara förhållandevis lång med tanke på vikten. Kolla denna som min min frus brorson tog hemma hos oss i älven OBS C&R 13,5 kg 131 cm lång.
Nu vet jag att jag kommer få mothugg av C&R eliten för ajg bor i mellan norrland, Stugun där Storsloken går av stapel och det är "off-topic" så skit i det här och nu. Vi har haft den tråden förr !Senast ändrad av Xtravagance; 2009-11-03, 10:50.Åhh ja, Åhh ja det går allt an att ta för sig två gånger !
Wallins Fiske Team Stugun

Stuguns Pike Fishing Center

Kommentera
-
Här har du en gädda på 16,2 som är 5cm kortare, http://www.savage-gear.com/log/galle...llery-1540.jpgUrsprungligen postat av PontusPirken Visa inläggvarför skulle jag ljuga om det?
Inte heller så fet.How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke
Kommentera
-
Om jag har tagit et flott kort av en fisk, anten den er stor eller liten, så vil jag gärna visa den fram, men jag visar inte fram alle rekord fiskar jag tar. det er rolig at få dom på kroken, och dobbelt så rolig at få dom igjen ett år efter.Ursprungligen postat av Tomis Visa inläggSatt o läste igenom alla inlägg och funderade på om alla som fiskar gör det för sin egen skull eller för andras, fiskar man för att det är kul och få en upplevelse i naturen och glädjen att lura upp en gädda ( eller en annan fisk) oavstt storlek.. Eller fiskar man för att få en trofe med bild och längd, omkretsmått och exakt vikt . Bara för att skryta för andra?
Menar att upplevelsen man får när man fått drilla drömfisken och fått upp den försvinner väl inte , så att man behöver ha en bild åt sig själv för att komma ihåg ? Ne då är väl bilden till alla andra fiskare, bara för att få högre status eller vad?
Kommentera
-
Det fins få djur som tar fisk over två kilo i naturen, och det er bevist at gjennomsnittstorleken på fisken generellt blir mindre. Naturen er sådan at den tilpassar sig. Om vi menniskor fortsetter å jakta all fisk oer en viss storlek, så vil gen massen til fiskebestanden endra sig sådan at fisken inte blir større, och at den formerar sig ved yngre alder.Ursprungligen postat av MadDog Visa inläggDet är mycket snack om att sätta tillbaka fisken som sagt det ger plats för dom yngre förmågorna att växa till sig och gädda finns det hur mycket som helst av. Naturen försöker hjälpa till genom att tandköttet på gäddan sväller igen annars hade vi nog bara gädda i sjöarna
http://nysgjerrigper.no/Artikler/200...rsken_forsvinn
Ett godt eksempel er dvärg röding i Härjedalen, eller bäkköring.
Kommentera
-
Det är helt sjukt vad folk är avundsjuka. Stora gäddor som en annan fiskare har fångat, det existerar tydligen inte för vissa. Jag tror på dig Pontus! Jag skulle bli tokig om jag la upp en bild på en gädda jag visste vägde vad jag uppgett och mer än hälften bara totalsågar den. Så jävla tråkigt i längden.Min hemsida för Nettel-Laken!
http://nettelbaits.se/
Min fiskeblogg!
http://nettelbaits.nettelbaits.se/
Kommentera
-
Finns inget som tyder på att den är kortare heller. Har du några konkreta bevis för att gäddan inte är 135cm ? Annars är det ju bara tomma påståenden du kommer med här nu som du försökt sprida i 3 olika trådar samt att lägga upp bilder på fotoalbumet.Ursprungligen postat av Nirre Visa inläggFinns inget som tyder på att den väger 16kg lr är 135cm...
Lägg ner smutskastningen nu.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
14 svar
3 124 visningar