16 kg gädda!!:) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

16 kg gädda!!:)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Nonick Visa inlägg
    Du är ju helt sanslös.Tycker inte att förbudsivrare som bara ser till sitt eget behov och vill förbjuda alla andras fiske ska yttra sig i ett sportfiskeforum.
    Jensa_H gjorde vad han tyckte var humant, tycker det räcker så, utan att han ska få påhopp av vissa.....
    Det är du som är sanslös. Att åka omkring med en gädda bara för att man själv ska synas på bild är ju mer än fånigt. Ett jäkla larv! Detta är f ö ett diskussionsforum och Nonick har rätt att kritisera vad han anser lämpligt.
    Hälleflundrafiskare

Kommentera

orkar inte läsa mig igenom alla kommentarer, men har det inte kommit upp tidigare, så kan jag tycka att den ser lite liten ut för attväga 16kg. Tveksam till längden oxå, killen måste vara över två meter.
      Brottar fett...

Kommentera

Ursprungligen postat av BBRF Visa inlägg
        Det är du som är sanslös. Att åka omkring med en gädda bara för att man själv ska synas på bild är ju mer än fånigt. Ett jäkla larv! Detta är f ö ett diskussionsforum och Nonick har rätt att kritisera vad han anser lämpligt.
        Men en säckad gädda har nästan 100% chans att överleva. Så om man nu måste ha fotot så är ju en säck ungefär 100 gånger bättre än ingen säck.

Kommentera

Ursprungligen postat av Danne Johansson Visa inlägg
          Så du menar att det är värt att åka omkring på sjön med gäddan i en påse bara för att du själv skall synas på bilden?

tycker sådant beteende är tragiskt. Om man fiskar C&R så tycker jag att fiskens hälsa skall sättas först. ta ett kort på gäddan i vågsäcken eller på avkrokningsmattan och släpp tillbaka henne så fort som möjligt.

Att tjudra, säcka eller annat daltande med fisken känns så jäkla onädigt. Liksom det senaste otyget som var och varannan håller på med. Att åka in till land för att få den exakta vikten med 3 decimaler.... spelar väl ingen roll om gädan väger 11.2 eller 11.282 gram!

Mvh Danne

Dock en jävla skildnad på en gädda som väger 11 kilo och en gädda på 16 pannor! Får man en gädda som på skakig våg i båten väger 16 pannor vill nog de absolut allra flesta ha en korrekt vikt tagen på land. Men å andra sidan är ju inte det svårt att ordna utan att fisken dör.

Kommentera

Ursprungligen postat av Gösen Visa inlägg
            orkar inte läsa mig igenom alla kommentarer, men har det inte kommit upp tidigare, så kan jag tycka att den ser lite liten ut för attväga 16kg. Tveksam till längden oxå, killen måste vara över två meter.
            Tro va du vill men varför skulle jag ljuga om vikten och längden? det är ju bara dumt? PS jag är 178cm

Kommentera

En sak till, varför lär ni bry er om jag tar upp 1 fisk? 1 fisk! jag släpper tillbaka nästa all fisk jag fångar! och tror ni aldrig att det kommer att komma mera såna här fiskar? och där jag fiskar har fiskarna gott om brax och id att äta så jag tvivlar inte en sekund på att det finns mer såna här fiskar!

Kommentera

Ursprungligen postat av PontusPirken Visa inlägg
                En sak till, varför lär ni bry er om jag tar upp 1 fisk? 1 fisk! jag släpper tillbaka nästa all fisk jag fångar! och tror ni aldrig att det kommer att komma mera såna här fiskar? och där jag fiskar har fiskarna gott om brax och id att äta så jag tvivlar inte en sekund på att det finns mer såna här fiskar!
                Jag tycker inte du gjorde nåt större fel. Gäddan hade nog inte många år kvar och du blev lycklig. Klubbade själv en 3,9 kg sutare när jag var yngre till kräftbet. Det var vändpunkten för mig. Efter det får det mesta utom angelgäddor gå tillbaka. Men jag tar fortfarande hem en och annan matfisk och deltar i C&K tävlingar. Du känner själv när det är fel att klubba. Det kan ingen annan göra åt dig. Skitfiske i fortsättningen.

Kommentera

Ursprungligen postat av Nonick Visa inlägg
                  Du är ju helt sanslös.Tycker inte att förbudsivrare som bara ser till sitt eget behov och vill förbjuda alla andras fiske ska yttra sig i ett sportfiskeforum.
                  Jensa_H gjorde vad han tyckte var humant, tycker det räcker så, utan att han ska få påhopp av vissa.....
                  Förstår åter igen inte vad du menar...... jag påpekar bara vansinnet i att jag ser att folk har börja säcka, tjudra och släpa sina fångade fiskar bara för att få vikten korrekt väg med 3 decimaler samt snygga foton i olika poser uppe på land.....

Vad har det med att vilja förbjuda andras fiske? Vem vill det? Vore ganska tråkigt om man var ensam sportfiskare.

Men om jag tolkar dig rätt så vill du att folk ska strunta i gällande fiskeregler och behandla fisken hur dom vill, har jag fel?
                  Det jag har gjort är att jag har påpekat att jag tycker det är viktigt att vi sportfiskare följer de regler som är uppsatta i de vatten vi fiskar i samt att vi hanterar fisken med respekt, men det är tydligen inget som du tycker är viktigt?

Jag är på något sett inget helgon i dessa frågor, har brutit mot fiskeregler, använt huggkrok och knäckt gälbågar mm mm men detta i brist på kunskap. Idag när C&R är så väl debatterat så kan man väl knappast undgå att veta hur vi bäst hanterar fisken.

Mvh Danne
                  Senast ändrad av Danne Johansson; 2009-10-26, 16:26.

Kommentera

Ursprungligen postat av PontusPirken Visa inlägg
                    Du gjorde ingenting fel i at ta med dig fisken hem. Naturligen er det rekomanderat at la dom stora fiskarne leva, men får man en rekord fisk, så menar jag at det er opp til fiskaren sjølv om han vil ta demn med eller inte.
                    Dog med mindre der er non slags maks mål på fisken der man fiskar.

Just med tanke på C&R och kultivering, så er meningarna like manga som menniskor. Diverr, så ser de fleste bara sin oppfatning av situationen, och inte verkeligheten.
                    ><)))(°>

www.aurebu.com
                    www.countryfisher.org

<°()))><

Kommentera

• Satt o läste igenom alla inlägg och funderade på om alla som fiskar gör det för sin egen skull eller för andras, fiskar man för att det är kul och få en upplevelse i naturen och glädjen att lura upp en gädda ( eller en annan fisk) oavstt storlek.. Eller fiskar man för att få en trofe med bild och längd, omkretsmått och exakt vikt . Bara för att skryta för andra?
                      Menar att upplevelsen man får när man fått drilla drömfisken och fått upp den försvinner väl inte , så att man behöver ha en bild åt sig själv för att komma ihåg ? Ne då är väl bilden till alla andra fiskare, bara för att få högre status eller vad?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      14 965 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art