Import från USA märkt 'GIFT' - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import från USA märkt 'GIFT'

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Import från USA märkt 'GIFT'

Antar att folk är bekanta med tricket att få paketet märkt med gift (gåva), är det nån som har koll på om det fortfarande går igenom utan att man får tulla osv? Gick fint för några år sedan vet jag!

/Mark

e nog bättre att be dom skriva ner priset så du inte behöver tulla o skatta lika mycket....
    ---------------------------------------------------------------------------------------
    Team Pikings

Kommentera

Min erfarenhet är att det beror vem säljaren är. Med Ebay och liknande brukar man ju få paketen i nån gammal skokartong eller dylikt, då blir det ju inte tal om moms och tull. Men är paketet däremot stripat med företagsloggor som stämmer överens med avsändaren på följesedeln blir det svårare. Försök få bra kontakt med den som säljer. Det behövs ju oavsett om du skall märka paketet som gåva eller om du skall skriva ett annat lägre pris.

Lycka till!

Kommentera

Jag brukar vilja få paketet som "remanufactured gods" med lägre pris och då brukar det gå fint.
        Häls /T

Kommentera

Beställde från muskyshop och dem skulle skicka det som gåva och skrev ett noll värde på paketet.
          Men jag gjorde ju en tabbe då jag valde att försäkra paktet och då skrev dem ut värdet som jag sen fick momsa och tulla.
          // Marcus
          http://www.frallansfiskeblogg.blogspot.com/

Kommentera

Jag fick ett brev från tullen i Malmö där dom ville se kvitto på betalningen. Fick göra en utskrift av Paypal på betalningen. Som tur var så var det inte på mer än 47 dollar så dom släppte igenom det utan avgifter. På paketet stod det Gift och 47dollar som värde och used fishingreel. Dom brukade kolla så ibland sa han.
            En Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.

Kommentera

Över 500 på Gisft är det tull

Sej till dom o märka med typ 50 dollar och Gift så blire bra

Kommentera

eller så håller du dig till reglerna och betalar det du ska betala!

kallas individuelt ansvar, om alla sköter sig så blir det bättre för alla!

Kommentera

Ursprungligen postat av sommenfiskaren Visa inlägg
                  eller så håller du dig till reglerna och betalar det du ska betala!

kallas individuelt ansvar, om alla sköter sig så blir det bättre för alla!
                  Anntar att om du har körkort att du håller hastighetsbegränsningarna till punkt å pricka då oxå =P

Kommentera

Ursprungligen postat av Pike1 Visa inlägg
                    Jag fick ett brev från tullen i Malmö där dom ville se kvitto på betalningen. Fick göra en utskrift av Paypal på betalningen. Som tur var så var det inte på mer än 47 dollar så dom släppte igenom det utan avgifter. På paketet stod det Gift och 47dollar som värde och used fishingreel. Dom brukade kolla så ibland sa han.
                    Frågan då är vad folk gör som faktiskt får en gåva/julklapp/födelsedagspresent från t.ex släkt eller vänner som bor utomlands, ska de tigga kvitto av den som skickat gåvan för att visa tullen?
                    Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 077 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art