Ett annat tips är att sänka ner stugorna med pirk och lirka loss den, då slipper du synliga linor som lockar mupparna. Vi har råkat ut för samma sak, nu har det gått så långt att vi för in stugorna under isen med hjälp av låååång klyka. Då kommer dom inte ens åt dom med pirk rakt ner i vaken. Hang ´em high !
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Mörttjuvar!
Collapse
X
-
1 Flytta stugorna!
2 Ersätt de borttagna stugorna med en säck av uppseende väckande innehåll!
Detta kommer mig att tänka på hur en granne botade en nitisk skogvaktares nyfikenhet. Grannen brukade tjyvfiska kräftor. Det var allmänt känt. Även skogvaktaren visste om det. Nu hade han tänkt sig ha lte extra kontroll på tjyvfiskaren. Så i god tid innan fisket blev tillåtet den 7:e augusti kom han roende förbi grannens båthamn. Och vad fick han se! Säkert 15 flöten guppade i vasskanten och vid stenarna. Skogvaktaren skred till handling! Upp med första flötet och lina. I ändan satt en sten. Så var det med nästa också och den tredje. Sen började det komma stövlar och skor. När han hade endast en handfull flöten kvar att inspektera dök det upp djur. Ett par tre höns. Även en tupp och slutligen vid det sista ... en katt. Hans egen, som varit försvunnen någon vecka!Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
-
annars kan du fästa extra vassa metkrokar inne i linan som inte syns. Sen när dom ska dra upp den så..... det lär göra skapligt ont, speciellt på frusna fingrar en vinterkväll. För visst får man väl sätta krokar på sina egna fiskeredskap.my precious....
Kommentera
-
Originally posted by BeBest
1 Flytta stugorna!
2 Ersätt de borttagna stugorna med en säck av uppseende väckande innehåll!
Detta kommer mig att tänka på hur en granne botade en nitisk skogvaktares nyfikenhet. Grannen brukade tjyvfiska kräftor. Det var allmänt känt. Även skogvaktaren visste om det. Nu hade han tänkt sig ha lte extra kontroll på tjyvfiskaren. Så i god tid innan fisket blev tillåtet den 7:e augusti kom han roende förbi grannens båthamn. Och vad fick han se! Säkert 15 flöten guppade i vasskanten och vid stenarna. Skogvaktaren skred till handling! Upp med första flötet och lina. I ändan satt en sten. Så var det med nästa också och den tredje. Sen började det komma stövlar och skor. När han hade endast en handfull flöten kvar att inspektera dök det upp djur. Ett par tre höns. Även en tupp och slutligen vid det sista ... en katt. Hans egen, som varit försvunnen någon vecka!
><(((*>
En lake på ca 2,5 kg med en sprängfylld mage hade tagit sig in i min lilla ombyggda kräftbur... Laken var längre än kräftburen....
menmen.. det där med att bli av med stugor etc. har jag varit med om förut.. Sånt är verkligen inte roligt... Har därför slutat att märka ut dem. Lagt snöret långt bort under isen, så oåtkomligt som möjligt. Funderar även på att knyta på små inplastade lappar...
Kommentera
Foton
Collapse
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-03-23, 20:34 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av FunkenNån som provat detta batteri till elmotorn? Skapligt pris 2815kr på Amazon1 Foto
-
2025-02-15, 12:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 284 visningar
1 gilla