Mörttjuvar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mörttjuvar!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ett annat tips är att sänka ner stugorna med pirk och lirka loss den, då slipper du synliga linor som lockar mupparna. Vi har råkat ut för samma sak, nu har det gått så långt att vi för in stugorna under isen med hjälp av låååång klyka. Då kommer dom inte ens åt dom med pirk rakt ner i vaken. Hang ´em high !
    12 hours
    1,440 casts
    2 followers
    1 strike
    DAMN!, I hope it's this good again tomorrow.

Kommentera

Funderar allvarligt på att plasta in en lapp som man knyter vid stugan, där man skriver ex. Mörtarna som fångas i denna mörtstuga är till för cancerforskning, var vänlig sänk genast ner stugan omgående. Ska testas!

Kommentera

1 Flytta stugorna!
        2 Ersätt de borttagna stugorna med en säck av uppseende väckande innehåll!

Detta kommer mig att tänka på hur en granne botade en nitisk skogvaktares nyfikenhet. Grannen brukade tjyvfiska kräftor. Det var allmänt känt. Även skogvaktaren visste om det. Nu hade han tänkt sig ha lte extra kontroll på tjyvfiskaren. Så i god tid innan fisket blev tillåtet den 7:e augusti kom han roende förbi grannens båthamn. Och vad fick han se! Säkert 15 flöten guppade i vasskanten och vid stenarna. Skogvaktaren skred till handling! Upp med första flötet och lina. I ändan satt en sten. Så var det med nästa också och den tredje. Sen började det komma stövlar och skor. När han hade endast en handfull flöten kvar att inspektera dök det upp djur. Ett par tre höns. Även en tupp och slutligen vid det sista ... en katt. Hans egen, som varit försvunnen någon vecka!
        Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Och grannen hade mycket riktigt även denna dag lagt burarna i förtid. Men inte där och inte med flötet synligt.
          Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Höns-Tupp och Katt, det var ju mäskning.
            Men man behöver ju inte en hel / flöte.

Det skall man ju göra ett par dagar innan, eller?

Kommentera

annars kan du fästa extra vassa metkrokar inne i linan som inte syns. Sen när dom ska dra upp den så..... det lär göra skapligt ont, speciellt på frusna fingrar en vinterkväll. För visst får man väl sätta krokar på sina egna fiskeredskap.
              my precious....

Kommentera

Originally posted by BeBest
                1 Flytta stugorna!
                2 Ersätt de borttagna stugorna med en säck av uppseende väckande innehåll!

Detta kommer mig att tänka på hur en granne botade en nitisk skogvaktares nyfikenhet. Grannen brukade tjyvfiska kräftor. Det var allmänt känt. Även skogvaktaren visste om det. Nu hade han tänkt sig ha lte extra kontroll på tjyvfiskaren. Så i god tid innan fisket blev tillåtet den 7:e augusti kom han roende förbi grannens båthamn. Och vad fick han se! Säkert 15 flöten guppade i vasskanten och vid stenarna. Skogvaktaren skred till handling! Upp med första flötet och lina. I ändan satt en sten. Så var det med nästa också och den tredje. Sen började det komma stövlar och skor. När han hade endast en handfull flöten kvar att inspektera dök det upp djur. Ett par tre höns. Även en tupp och slutligen vid det sista ... en katt. Hans egen, som varit försvunnen någon vecka!
                Haha, fast det där med katten kanske en aning överdrivet =)

><(((*>

Kommentera

Kollade mina stugor på rasten igår.. Även jag hade hade en mörttjuv!!!!! Den var till och med kvar på brottsplatsen när jag kom dit bara för att reta mig!!!!!!
                  En lake på ca 2,5 kg med en sprängfylld mage hade tagit sig in i min lilla ombyggda kräftbur... Laken var längre än kräftburen....

menmen.. det där med att bli av med stugor etc. har jag varit med om förut.. Sånt är verkligen inte roligt... Har därför slutat att märka ut dem. Lagt snöret långt bort under isen, så oåtkomligt som möjligt. Funderar även på att knyta på små inplastade lappar...

Kommentera

knipsa deras lina och sätt en lapp i andra ändan..hälsa ifrån mig!:P
                    fånga skrubbskädda med händerna är respekt

Kommentera

Iofs så är det ju oftast tal om rent tjuvfiske när man lägger ut mörtstugor, så man kan ju inte säga så mycket....
                      "A little learning is a dangerous thing; drink deep" Alexander Pope 1709

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 284 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art